måndag 31 december 2012

Millans nyårskrönika.

Kära bloggvänner och andra människor som jag inte känner.

Jag tänkte summera mitt år i en nyårskrönika.

En riktigt utförlig en.

En tydlig en så att det inte missas nåt.

Hoppas ni är beredda, förberedda och klara.

Och nyfikna på hur just mitt år har varit.

Ska vi börja?

Okej.

"Det gick åt helvete"

Så då var vi klara med det.


xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


Äh.

Jag gillar inte nyår särdeles mycket och i år tänker jag vägra fira.

Challe ser framåt bara så för honom går det bra.

Jag ser gärna bakåt vid nyår och det mäktar jag inte med i år.

Sen fortgår ju livet som det gör och man får ta en dag i taget. En stund i sänder. Ett andetag i taget.

Man kan dribbla med att fånga dagar, släppa dagar, skruva in dagar, gömma dagar.

Men livet det tickar på ändå.

Tills det tar slut förstås.

För slut det tar det alltid.

Det kan man vara säker på.

Livet ger fan i Januari eller Februari.

Det är som det är och det tar lika gärna slut den 5:e Januari som den 19:e december.

Men för Pyrets skull så ska jag väl ringa in det nya året med nåt sorts bubbel.

Challe ska göra hummer och oxfilé och därefter hemlagad glass.

Så han har ju gått "all in" iallafall.

Jag går "all ut" istället jag.

Men det är bra att komplettera varandra har jag hört nån sägas.

Så en positiv början på det gamla året.

Iallafall.

hade jag varit normal nu så hade jag önskat er alla Ett gott nytt år!

Men jag är inte normal.

Så jag önskar en en bra dag och att ni ska få må bra iallafall idag.

Framtiden den får man ta sig an utefter hur den blir.

Men jag vill citera Gardell så här den sista dagen på året:

"Jesus sista ord på korset var INTE: "Härifrån ser man hela Mariannelund".

Det kan man lägga olika tolkningar i.

Men jag har en favorit.















4 kommentarer:

Blondie sa...

Ja, det enda man med säkerhet vet är att det tar slut förr el senare..
Livet rullar på oavsett vad som händer tills dess..
Du har din familj o dina djur, nåt att orka vidare för.
Hoppas du få må bättre nästa år, kram.

Madeleine sa...

Det känns verkligen inte som om 2012 kunde ha blivit så mycket värre för din del. Full dos :(
Och jag känner igen den där hopplösa känslan att det faktiskt är livet som rinner ut emellan fingrarna... Så här var det väl aldrig meningen att det skulle bli eller vara?
Men jag hoppas verkligen att 2013 blir ett bättre år, för så här får det bara inte fortsätta....
Många kramar och njut av den goda maten. <3

S sa...

En dag i taget är det man har ibland. Jag hoppas du får åtminstone några drägliga dagar.

Stor kram!

Ergo Sum sa...

*ler* anar vilken som är din Gardellfavorit... Någonting om att fånga någonting?

Du - jag kan hålla med. Det är egentligen vilken dag som helst. Och allt har en början och ett slut. Inget att gapa om. Men. Gott nytt ändå!

<3