lördag 29 december 2012

Klagobloggen. Läses på egen risk

Ja om inlägget blir konstigt så kan det bero på att jag ligger upp och ned för att få lite syre till huvudet och resten av kroppen.

Det kostar på att vara utan riktiga värktabletter.

Tack för den doktor Dängrot. Du med dina principer.

" Jag jobbar efter mallkonceptet".

Tur man har frikort annars hade jag vägrat att betala.

Jag vill också tacka för att jag fick uppleva den värsta natten i mannaminne. Den jag ville undvika.

Helst.

Klockan 03.22 vaknade jag av att det gjorde jävulskt ont i huvet, nacke, skuldra och rygg.

Fast det är klart att skuldran var lite bättre för att ett gäng kotor i nacken släppt son ordinarie plats.

Huvudet satt fastlåst till vänster. Kramp i käken, ingen känsel i halva tungan.

Ena lungan fastlåst under skuldran.

Puls över hundra pga smärtan. Svettningar och skakningar.

Det var fint att ligga på golvet i datarummet och skaka med ett medicinskåp med vekt innehåll i ovanför huvudet.

Jag förstod under den timman att vi har frigående  möss på nedervåningen.

Hursomhelst har man lärt sig att syre är bra att få av Osteopaten. Så jag försökte hänga loss kroppjäveln så gott det gick. Sittandes på en stol med huvud och rygg hängandes nedåt i en timma.

Jodå efter det tog jag mig till medicinskåpet. Löjlig värkmedicin plus en stesolid mot den krampen som var kvar av smärtan.

Somnade och vaknade på samma sätt.

Svag i vänstersidan på det.

Men efter uppvärmning med plocka kulor, stretching och annat så är det bättre och vänstersidan har återuppstått.

Skaplig diagnos de ställde på neurologen.

Ja, ja Challe hämtar nu starka värktabletter av vän nu inför nattens prövningar.

Sen får man hålla ut tills efter helgerna o se till att man får nacke o skuldra knäckta ur låst läge.

Nä det känns ledset här hemma idag. Svårt för oss alla tre.

Men jag ger ju inte upp så lätt, så jag hoppas att de känner att de kan räkna med mig.






7 kommentarer:

Madeleine sa...

Nej ge inte upp!
Vet som vanligt inte vad jag skall skriva för allt känns för lamt...
Fan att du skall ha det så här!
Kämpa på... Och ge inte upp.
Kramar <3

Pipan sa...

Löjliga värktabletter var ordet. Vad vill du ha? Tramadol? Stesolid ihop med värktabletter är en gammal beprövad metod. Man ska ta muskelavslappnande ihop med antiinflammatoriskt och smärtstillande. Tre komponenter. =)

Frigående möss ja. Det har vi med. Fan om de kunde betala hyra.

Blondie sa...

Åh fy f*n din stackare.. Hoppas du får rätsida på eländet nån gg...

Kram...

Annika sa...

Din stackare!! Ge inte upp...hoppas det blir bättre. Kram

Hanna sa...

Fy! Låter verkligen inte roligt! Tycker verkligen synd om dig!
Kram

Ergo Sum sa...

Du Millan - apa är vad det är!! Och så med den typen av läkare som du då stöter på.... FAN!!! Och du - gnäll på hur mycket du vill..

Kramar. I mängd.

Babs sa...

Det är ju skit att du ska må så dåligt, jag har inga ord.
Kramen om och ett gott nytt år!