tisdag 19 februari 2013

Fjantar och vårdcentralers motande och försvarande

Ja du Fjantjäkeln, för tillfället har du fått som du har velat. Du får gå i sommarhagen för nån dag tills jag blitt bättre och orkar laga stängslet mellan hagarna igen. Eftersom du springer in där det inte är lagat och ränner rätt genom den stängda öppningen till vinterhagen, så handtagen flyger. Alltså jag mäktar inte med att laga. Du är bestämd av dig Fjant. Men det är jag med. Fortsättning följer.

Annars då så har man legat på vårdcentralen. Ville ha en speciell läkare som kan diskutera smärtproblematiken som händer i kroppen när jag får kramp. Alltså mest vid förkylning. Har ju en massa inflammationer i kroppen som ska läkas och när jag får en förkylning så går immunförsvaret på den och inte på inflammationen i ryggen. Har smartaste osteopaten berättat.

" Har du provat Ipren"

Men dra åt helvete. Sen när hjälpte det mot muskelkramp. Nä nu vet jag vilket medel jag behöver. Nåt jag kom över som av en händelse. Inget morfin, kodein eller annat gojs.

Men de där sköterskorna uppgift på rådgivningen ska ju mota folk minsann. Deras mission. Och jag ville som den besvärlige jävel jag är ha en speciell läkare.

"Men om du inte är listad aktivt så går vi efter personnummer."

"Okej då listar jag mig aktivt då".

Men se nej, de hade inte en enda läkartid på flera månader. Bortsett ifrån dagmottagningen där man kan träffa på vilket stolpskott som helst. Ja också får man max tio minuter på sig, vilket blir svårt eftersom läkaren då bara hinner mästra själv.

?

Men efter att ha pratat med sjuksköterskan i tjugo minuter så oooops, så fanns det visst en återbudstid, till den läkare jag vill komma till redan imorgon. Den hade visst funnits där hela tiden.

I say no more.

Annars tyckte hon att jag kunde motionera, för det går ju även om man är förkyld. Ja det beror ju på vad det är för förkylning händelsevis. Också var det tjat om sjukgymnastiken igen som skrivit ut mig pga att mitt problem ligger utanför deras kompetens.

Motionera ja. Prova själv, dygnet runt. Eller prova själva att sova två timmar, vara uppe o skaka liv i musklerna i två timmar. Sova. Vara uppe och gå. Idioti alltihop.

Också hann hon med att försvara den där läkaren jag träffade vid jul. Hon tog på sig att det nog var deras fel att det blev tokigt, eftersom de skickat mig till dagmottagningen där de har ont om tid.

Jamen tjena. Det var ju akut. Jag tycker sjuksköterskor ska sluta backa upp läkare som missköter sina jobb och klantar till det. Låt dom själva ta konsekvenserna istället. Vetja om läkare backar upp sina sjuksköterskor om det är aktuellt?

Nä.










2 kommentarer:

Pipan sa...

Vården har havererat. Och det är som du säger; huvudsaken man blir bortmotad. Ipren... Har du provat ett glas vatten?

Ergo Sum sa...

Men alltså för helvete!!!!! Ipren???? Nä, jag är dum i huvudet och ringer mest för att det är så jävla skoj!!!!!

Millan - skickar ork till dig! Massor!!

Kramar