onsdag 6 februari 2013

skolan likt försäkringskassan

Ja skiten fortsätter.

Jag har pratat med rektorn som sa till mig, "att det måste du väl förstå, att vi inte bedriver en frivillig verksamhet här."

Nä man känner sig kränkt då. Jag har ett barn som varit sjukt när hon varit borta.

Vi står handfallna och är så extremt ledsna över situationen.

Vi är trötta på utredningar, ärendet. Ärendet heter Pyret och är en tös på nio år som har varit sjuk med giltig frånvaro.

Tänk om de kunnat fråga oss om vi vill ha hjälp. Tänk om de inte gjorde anmälningar utan i sådanafall berättade att de har rutiner och diskuterat saken med oss.

Tänk om folk inte tappat sitt förnuft utan använt lite vanligt folkvett.

Pyret ligger i framkant i alla utredningar o jag har själv haft kontakt med skolksköterskan nu som jag hade tänkt ifrån början.

Är det en skola eller är det ett fängelse. " När sjukdagarna är slut så är de slut" . Nu har skolan gått över till att likna försäkringskassan.

Jippie.



5 kommentarer:

Pipan sa...

Men vad FAN?!

Unknown sa...

Jag förstår att det känns kränkande. Skolan är oerhört känslig just nu - de har fått utstå mycket kritik för att de missat barn som farit illa. Då tar de i för mycket istället när det inte behövs. Balansen saknas.

S sa...

Det låter oerhört otrevligt. Jag hoppas ni reder upp det, att de lyssnar på dig till slut. Herregud, klart barn kan bli sjuka!!

Babs sa...

Men jisses vad utvecklingen har blivit konstig.
Hoppas det löser sig.
Kram

Ergo Sum sa...

Men vad sa de sa du?????????? Det är HELT horribelt!!! Sjukdagar kan INTE ta slut! Alls. Finnes INGA lagliga belägg för det. Semesterdagar kan ta slut. 10 dagar på ett läsår - men som förälder kan du högaktligen skita i det. Och tro mig - många skiter i det!

Nä du - den rektorn verkar inte ha alla hästar i hagen!!