söndag 17 augusti 2014

Bubbla

Ihopsamling innan skolstart imorgon. Vi försöker röja kläder från golven, tvätta kläder och få ordning o reda på det som går. Det känns märkligt att lovet är slut. Den här sommaren har nig gått kvickare än alla andra hitintills. Vetja vad jag ska göra när Pyret är i skolan. Hon o jag har ju umgåtts nästan hela sommaren. Det har inte varit så mkt kompisar, inte mer än nån gång i veckan.

Jag har ju varit paj om än att jag tycker jag gjort en bra upphämtning. Vi har skaffat kaninungar och grejat med, myst med kattungen och pysslat med hästarna efter att de kommit hem. Badat och ätit gott. Vi har levt lite som i en bubbla. Iallafall jag. Inte brytt mig så mkt om omvärlden. Lite som när man var barn och man badade, rände runt med håret på ända och brydde sig inte mer än om fiskarna man fångat, om hur humlan man tagit hand mår eller om maskeländena hade det bra i hinken.

Nu har jag bättre grejer än maskarna här dessutom. Bara det att kunna snusa på hästmule är underbart ! Aldrig  har häst luktat så gott som nu! Dessutom så tycker jag att Pyret är en störtskön person att umgås med! Vi har  väldigt  roligt ihop helt enkelt trots somlig åldersskillnaden. Det räcker med en picnic i hästhagen så har vi det både mysigt och kul!

Vetja om man måste vakna ur bubblan nu eller om det går att gräva in sig där ett tag till. Vi får väl se!

1 kommentar:

Ergo Sum sa...

Du och Pyret. Pyret och du. Kram