tisdag 26 augusti 2014

" I godhetens namn ! "

Man sitter på en del spörsmål onekligen.

1. Vad gäller demonstrationen mot SVP så verkar polisen ha gått ut med icke helt rätta uppgifter vilket är...inte alls bra. Det kan också kännas tveksamt om Svp:s budskap inte är hets mot folkgrupp enligt min åsikt. Dock kvarstår min åsikt vad gäller sådant som att bryta upp gatsten, skrika okvädesord till polisen, vägra flytta på sig, försöka riva kravallstaket, kasta glasflaskor på poliser och hästar, slå på hästar, planera att ta med sig kullager så att hästarna ska bryta benen- DET ÄR INTE OKEJ! Nu förstår jag att den stora massan inte tänkte slåss, men hur kan man ställa upp på nåt dylikt, bli delaktig i nåt sånt här, när man då uppenbarligen strider för mänskliga rättigheter. Hur kan man låta ca sju personer från ett parti med otrevliga, obehagliga åsikter, få en sån uppmärksamhet som de fick. Det blev en världsnyhet. Hade det inte varit bättre om de stått där och tryckt ur sig sitt budskap för sig själva. Det hade knappast hänt nåt av det?

Om man är för en sån här typ av demonstration, så tycker jag att man är för djurplågeri. Rätt illa. Om man vill demonstrera så kan man göra det på ett vettigt sätt. Här i Karlstad hade man andakt i stora kyrkan som motaktion mot Svp:s besök. Mycket bra tycker jag! Till sist. Jag tycker överlag att människor som nu gör saker i "godhetens namn" kanske ska fundera lite över hur man agerar. Om det verkligen gagnar det goda i slutändan.

2. Jag kan meddela att problemet med skolan är löst. Vi har en exakt förklaring till varför skolresultaten dalar. Det är tydligen pga invandringen. Så om vi minskar flyktingmottagandet med 90 procent så kommer allt att lösa sig. Detta sagt när jag lyssnade på radion igår "in da car." Det var en av Åkessons medarbetare som intervjuades. Det var ju härligt med en enkel lösning. Hur dumt får det bli?

3. LO roar sig tydligen med planscher på allianens företrädare, deras ansikten alltså. På förekommen anledning så har folk uppmanats att spika på bilderna med ansikten på partiledarna. Alltså, jag är övermätt på alliansen men käre nån. LO skaffa er en annan sysselsättning. Den här var inte bra, inte etiskt om man får tycka.

4. Vi avslutar med nåt positivt. Det är VM i ridsport och just nu dressyr på tv. Det ska kollas på och avnjutas med spinnande kissemisseunge i knäet och en kopp kaffe. Gött dä!

Inga kommentarer: