måndag 7 maj 2012

Balans

Du virvlar mitt hår,
skratten förlängs,
kan släppa tårna vilda,
och leendet förbi det kvävda.


Två rena ögon,
torra som våta,
det är sant det du säger,
du är du.


Du lyser himlen ren,
med ett samvete gott,
små barnahänder mjuka,
formar glädje i sand.


Det är svårare än man tror,
att bara vara,
vila och låta sig roas,
av det lilla.


Du kan att ge mig handen,
men hålla i dig själv,
ge liv åt andra,
utan att försaka dig din själ.


Barn du lilla,
så mycket klokare än oss,
vi som tror oss stora och visa,
du större är i din själ.

9 kommentarer:

Blondie sa...

Så fint du skriver, tack snälla du för dina tankar o ord.
Kram.

Agnes sa...

Mycket vackert!
Ha en fin dag!
Kram

Pipan sa...

Älskar dina dikter. =) Kram pårej.

Unknown sa...

Håller med. Jag umgås hellre med mina barn än med så gott som alla andra vuxna, för barnen säger och gör intressantare saker.

Lisbeth sa...

Tänk om man kunde ge liv åt andra utan att försaka sig själv. Jag kan inte det. Hur gör man?
Kram

dianasdrommar sa...

Vackert Millan kram Diana

envingad sa...

Men herregud så vackert!

Anonym sa...

Så fint skrivet ... går direkt in i hjärtat!/Mormor

Ergo Sum sa...

Mmmmm - mina vackra pojkar.. Din fina Pyret...