söndag 6 maj 2012

Virus




Jag är förkyld igen. En vecka sen sist.

Det är tröttsamt men Pyret dräller hem med bakterier eller virus.

Sällan så påverkad själv. Mest virusspridande.

Challe vill ut och gå en mil och grilla korv,

Nä.

Det vill inte jag. Hatar rök, det är kallt och jag är trött.

Istället sitter jag och kollar på hundar på tv.

En hund kan känna igen olika leksaker och hämtar dem om han får se en bild på den.

Den kan också köra uteslutningsmetoden. Tar fram en ny leksak som han inte känner igen bland de kända.

Men det var en sån där border collie. Intelligenta hundar med hög arbetsmoral.

Inte som de här hemma. De kan öppna dörrar o annat jäkelskap men att jobba-nej tack.

4 kommentarer:

Tråktanten sa...

Gå en mil...jag orkar inte ens gå ut i trädgården och grilla korv idag.:(

Ergo Sum sa...

Men fy! För förkylningar och all annan kyla...

Och för hundar som inte vill jobba.. Baaahhh... *ler*

Ha det härligt i soffan! Kram

Lisbeth sa...

Lite som med människor. Alla är inte intelligenta med hög arbetsmoral. Man kan var en bra människa/hund för det
Ha en fin start på veckan
Kram

Freja sa...

Själv har jag varit arbetsledare för städ hela dagen så jag är sluuuut. Hade nog varit lättare om familjen bestått av bordercollies...