torsdag 17 maj 2012

Kastrering av fjant och skräck

Jag har nyligen pratat med veterinär angående Fjant och hans leverne.

Han ska ju få bli valack den galningen.

Men det var inte för sent för flugor och fän iallafall med tanke på operationssåret.

Men Fjant är ju galen. Det blir väl den största utmaningen.

Jag blir nervös på sånt här när det ska skäras, krossas och pulas.

Uh.

Men det blir nog bra att få det gjort. Han kanske blir liite lugnare eventuellt.

Nu ska man inte klaga så mkt på Fjant kanske för saker i vardagen som han är van vid går ju ganska bra.

Bara man tränar. Men veterinärgrejer är svåra att träna på.

Särskilt att kastrera!

HA!

Ja man får väl ge honom extremt med lugnande och mig med då.

Bevare mig väl.

4 kommentarer:

Syltgrisen å Grodorna... sa...

Oj oj han får lycka till! Btw, no, ingen television här inte :) å det funkar smugt!! kram :)

Pipan sa...

Bra att du ringt. Det kommer att gå fint.

Vi har ju kastrerat två av våra hemma i stallet.

Ikarus, var en mycket uppfinningsrik man. Korsning mellan mitt ponnysto och Milano, halvblodshingsten. Det fanns inget som han inte lyckades med och som sagt så tog inte sederingen förrän efter tredubbla doser.

Kastreringen gick väldigt snabbt och bra sen.

Den andra, Rangoon, mammas stora gubbe, han var helgalen innan kasteringen. Efter blev han som en hund. Men dagen för kastreringen så ledde jag in honom och band upp honom med möda. Sen fick veterinären göra sitt. =)Det var i juli och ett gränsfall för flugor. Vi fick hålla efter med medel och tvätt.

Malin sa...

Har tänkt på det där, att du inte oroar dig för att han ska betäcka sin mamma. Varit med om en ettåring som utan problem betäckte de två tvåårsston som han gick med...
Skönt att få det gjort, som sagt, då lugnar han nog ner sig lite...
Kram

Ergo Sum sa...

Mmmmm, det kan nog behövas lugnande för folk och fä.. Hoppas ni kan göra det snart så att det liksom är över att oroas sig inför!

Kram