onsdag 2 maj 2012

Orutinerat

Ja nu har jag ägnat ett par timmar till att fixa till stoets päls, man, svans och hovar.

Snyggt är det med hovolja iallafall. Svansen klippt med och jag har hundra miljoners hår på fleecetröjan.

Fleece. Så orutinerat.

Så trist med att jag är lite allergis mot hästhår så här på våren.....hm..

Ja, ja.

Fjant var förstås med och ställde till det så han fick till sitt stora förtret gå in i boxen.

Nämen man blir så nöjd av hästfix och don.

Glömmer allt annat.

Men en grej hakade jag upp mig på och det var situationen när jag kratsade hovarna. Hovslagare brukar man se halva rumpan på när de står sådär. Rätt störigt kan jag säga. Men nu stod väl jag med halva baken bar när en bil åkte två meter förbi stallet.

Jävlar.

Men man får bjuda på sig själv.

3 kommentarer:

Blondie sa...

Haha, det får man bju' på !!! :D
Ha en bra dag!!

Milla sa...

Hahaha, vilken härlig beskrivning.
Ha en underbar dag! Kram

Pipan sa...

Ha ha ja vem fan har inte visat arsele? Folk få skylla sig själva.