fredag 4 maj 2012

Springa

Man blir lite snorig av våren onekligen.

Men man får inte huka sig utan krafsa på i vanlig takt.

Jag var ute och sprang lite igår förresten.

Eller lufsade som det numer heter.

HA!

Dryga två km och då gick jag lite också. Fast i högt tempo. V i får väl se hur det här experimentet utfaller, dvs om jag blir för trött eller inte, men kondisen är noll så jag skulle vilja få upp den lite.

Mocka skit går bra och bängla med hästar men sen finns det nån sorts gräns.

Har aldrig varit så trött förut när jag hämtat hö häromveckan.

Jag blev apatiskt arg och kände att nu får det vara nog.

Sen kan jag påtala att det är alldsidig träning när man springer med två prickiga.

Biceps träning, hjälp i att falla framåt i riktningen vilket ger fartökning, samt koordinationsövning när de ska springa tvärs över vägen eller i dikena.

Hundeländen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ha en bra Fredag! och hoppas inte du nu plågas av träningsvärk:-) hälsar Köpenhamnsmorsan

Lisbeth sa...

Mycket klokt beslut. Jag hatar att motionera men sen jag började att lufsa så är det helt ok. Gillar det kravlösa annars slår jag bakut.
Lufsa på
Kram

Ergo Sum sa...

Bra med Lufs! Bra också med att Dillens värden var bättre än..

Kram påre