söndag 20 maj 2012

Svårt



Det är omöjligt att säga,

hur morgondagen ska se ut,

om molnen kommer vara lätta i blått,

eller mörka, tunga av regn.


Det kan vara svårt att ta in,

hur det verkligen är,

när morgonen är vispad med dis,

och korgen för hårt flätad.


Det är svårt även om man är vis,

att falla när man måste,

stå upp och glädjas,

och göra det vid rätt tillfällen.


Det är inte säkert att man njuta kan,

även om sommaren är ljus,

eller sörja om molnen hänger tunga,

leva i takt med livet

7 kommentarer:

Milla sa...

Precis så som livet kan vara :)
Kram

Pipan sa...

Uff. Leva i takt med livet. Nä.

Babs sa...

Alla använder samma ingång till livet och samma utgång.
Däremellan vill och kan jag bestämma själv hur mitt liv ska vara.
Rätt tankar kära Millan, svårt men det går.
Kramen om!!!

Lisbeth sa...

När jag läser det du skriver så känns det i magen och bröstkorgen. Det gör ont men det är sant.
Jag ska försöka göra som du säger: Lev i takt med livet
Tack för orden
Kram på dig

Ergo Sum sa...

Mmm.. Att leva i takt med livet.. Kan var asvårt. När melodierna den spelar inte stämmer överrens med det man hör..

Vackert som alltid Millan. SKickar många kramar!

Freja sa...

Det är min utmaning just nu "att leva i takt med livet". Kanonbra skrivet!

Tråktanten sa...

Nej, för att det där livet verkar haka upp sig ibland. Alltid vid " fel" tillfällen. Kram