tisdag 29 maj 2012

Troll

När man börjar få tjockare ögonbryn och håren på benen blivit längre och svarta. Börjar man bli gammal på riktigt då?

Jag ser ett kroppsligt förfall. Inte bara pga överätning, utan en allmän slapphet.

Vad ska man göra.

Träna sig i trim och raka sig mer intensivt.

Eller bara luta sig tillbaka.

Fast det finns väl ändå en gräns för hur mycket ögonbryn man kan ha. Får ha. Utan att det ser ut som ett troll som velat sig ut på landsbygden.

Igår såg jag på tv att trollen la huvudet under vattnet ibland och då somnade. Sen låg de där i lugnan ro och vilade.

Undrade bara hur de kunde andas under vatten.

Tänk så rofyllt, om man kunde gå under vatten med öppna ögon, och med lungor som kunde andas. Glo på fiskar och annat, utan syrgastuber och annat skit.

Det är nog inte fel att vara ett troll trots allt.

7 kommentarer:

Carina Sjölund sa...

Ja du, man kanske ska bli troll i sitt nästa liv *Blink*
Kramen på dig♥

Lisbeth sa...

jag har ända sedan jag var liten drömt om att vara ett troll. Inte av dina anledningar utan för svansen skull. Tänk vad mysigt att vifta bort myggen med den eller stryka sig under näsan när man är trött. Jag vet inte hur det är det här med hår på brynen. det jag vet är att man får tunnare hår när man blir gammal. Kanske du är på väg åt andra hållet och att bli tonåring igen. Då var det ju ett evigt rakande av både bryn och ben
Ha en fin kväll
Kram

Milla sa...

Smaken som baken är ju delad angående troll och som så mycket annat så väljer man ju själv vad man tycker passar en. Jag brukar ha vinterpäls på benen men gillar att ta av pälsen framåt sommaren. Ögonbrynen vill jag däremot alltid ha plockade. Men aj så ont det gör!
Kram

Freja sa...

Själv hoppas jag att förvandlingen som pågår innebär att jag blir en riktig häxa, inte bara en wannabe...

envingad sa...

Här har dom inte blvit tjockare tacka och lov..men raka för guds skull inte bort brynen. Tycker det så hemskt ut när folk tar bort dom och sen målar dit konstgjorde :)
Annars är det som Lisbeth skriver..man blir tunnhårigare med åren ;)
Kramen på dig vännen ♥

Ergo Sum sa...

Tror att det är skönt att vara troll..Eller häxa, som Freja skriver.. *ler*

Hur som helst skall du luta dig tillbaka...

Kramar

Ergo Sum sa...

Tror att det är skönt att vara troll..Eller häxa, som Freja skriver.. *ler*

Hur som helst skall du luta dig tillbaka...

Kramar