tisdag 15 maj 2012

Trötthet och skräck


"Ja jag vet. det har spårat ur helt. Dockskräck på hög nivå."



Det är till att gå upp sent.

Trött som få utan anledning.

Efter stadsbesöket igår satte vi på sista "Sagan om ringen filmen" och slöglodde.

De filmerna måste ses med jämna mellanrum, så bra som de är.

Fast vid det här laget brukar man kunna rätt många meningar som sägs i filmen.

Men det är bra i skakiga tider att man känner igen sig någonstans.

Ikväll är det då prövningarnas prövningar med ytterligare en dansuppvisning.

Tre stycken på en och samma månad.

Det är inte märkligt att man håller på och går av på mitten.

Fast det är kul med uppvisningarna med när man väl är på plats.

Gråta lite måste man också göra en skvätt varje gång.

Kära lilla eller stora Pyret som hon nu är.

6 kommentarer:

Milla sa...

Ska snart på sonens dansavslutning så jag laddar med näsdukar :)
Ha en fin dag!

Syltgrisen å Grodorna... sa...

Ja ringen måste ses emellanåt :). Lycka till ikv till P å du får va rädd om dig!

Lisbeth sa...

Jag undrar om jag är den enda som aldrig sett Sagan om ringen filmerna? Jag har läst böckerna men sen kom jag inget längre. Ha en trevlig stund på dansuppvisningen. Åren går fort och helt plötsligt så förbjuds man att komma.
Kram

Freja sa...

Ohja, gråter jämt på ungarnas uppvisningar och de tycker jag är pinsam...

Ergo Sum sa...

Igen?! All heder åt Pyret - och åt hennes mamma!

Du - du har en utmaning inne hos mig - om du orkar..

Kram

Pipan sa...

Fy fan. Dockor med MASKER!! AAAHHHH!

Ja man måste normalisera sig med ringfilmerna. ,Det är mycket livssanningar och filosofiska strategier i dem som kan gå gemene idiot förbi.

Skapligt att härda ut dansföreställningar. Guldstjärna till dig.