söndag 14 september 2014

En jävla smäll


                                                                   "Snutt och Pyret"



Då har man röstat. Hemifrån. Med bud. Fy fan vilken smäll det blev häromdan. Det gick inte att göra allt det där jag gjorde. Jag vet inte om jag har nån dubbeldemens kombi Alzheimers för det var nämligen inte mer än för nån månad sedan jag gick tre meter i taget på krokiga ben, svullna knän och inte orkade lyfta skålen till hundarnas vatten. Tydligen har jag också glömt att jag låg stilla i sängen från December till och med Maj månad och knappt orkade äta själv. Var ute tre ggr eller dylikt under den tiden.

Ja hade noll muskler här i sommar. När benen är helt raka och svampiga trots att man är smal. Armarna raka utan nån sorts utbuktning. Noll i bålstyrka. Tack vare hästarna så blev jag tvungen att komma igång fysiskt, tack och lov har jag klarat takten. Jag har vilat mycket emellan det jag gjort. Varit försiktig samtidigt som koppen tydligt sagt ifrån om jag gått det minsta över gränsen. Senaste veckorna har jag blivit snabbt allt bättre. Så pass att kroppen inte riktigt säger ifrån så starkt.

Det gick inte att stängsla, bära tungt, bängla häst och mycket annat därutöver i timmar. Det blir som en chock för kroppen. Det är knappt så jag kan skriva idag pga muskeltjafs och hudutslag. Låg i frossa hela natten efter att jag tagit i för mycket. Kramper överallt även i luftvägarna.

Nu ligger jag igen alltså. Får ransonera mina promenader inomhus. Inte kunna mocka. Jag tycker det är fan, och Fjant står i hagen och hojtar efter mig. Var ute en stund förut och satt på en stubbjävel. Det var då jävligt onödigt och jag känner mig kass för att jag klantade till det här nu. Jag orkade ju skapligt mkt ändå. Tycker att jag belastar andra, bidrar med ingenting. Igen. Hoppa detta inte håller i sig nu....nå värst länge.

Annars då vilket jag sa i början så har jag röstat. Lite spretigt denna gång. Pyret uppfattade fel och trodde jag röstat på Sd. Det tog hus i helvete. Det är bra tryck i Pyret! Må valet gå en bra väg.

Inga kommentarer: