tisdag 23 september 2014

Kli

Ja, jag kliar sänder hårbotten som fjällade som en svamp redan innan nya utslag. Inte för att jag ser hur det ser ut i hårbotten, men fan vilket kli. Jag ser hur jag ser ut på pannan i alla fall. Tänk Frankensteins monster. Lätt att få skallvärk med när det bränner och eldar på i skallen och man är svullen. "Skallkramp".

Ansiktet är fint med. Ser ut som tidernas finnepidemi, utan var i finnarna dock som kliar. Ögonlocken är svullna och ögonbrynen därmed dubbelt så stor och buskiga. Challe kommer att göra slut när han kommer hem ikväll.

Bröstkorgen kanske vi inte ska tala om eller den skrovlig magen med utslag på.

Äh. Skål dessutom för tidernas förkylning.

Happy, happy, happy!

Idag har det annars varit en dag i sjuktelefonernas anda. Försöker ringa åt Pyret angående de där utslagen hon har som kliar. Jag har ännu inte kommit fram till rätt instans. Jag har ringt hud åt mig själv eftersom jag lämnat in en egenremiss. Mitt tillstånd var dock för komplicerat för egenremiss. Jaha. Då måste jag höra av mig till läkare igen då. Precis som att de kommer komma med ett tydligt och klart innehåll. Nä det är rörigt värre. Nåja skolsköterskan ska titta på Pyret imorrn och jag tittar väl på mig själv jag. Harkel. Nä jag kan inte heller vistas på ett sjukhus nu när jag mår så här kasst. Man försätter sig inte där om mående inte är rätt skapligt. Man behöver kunna gå, stå och orka försvara sig obehindrat. Känna sig lite stark. :)

Annars har samtalen idag varit givande. Hästhagesamtal. Fjant sa att han var hungrig och stoet instämde. Ungefärligen så. Pussiga goa mular. Världens bästa.

Värt att notera är att Challe kratsade framhovarna på den gode Fjant igår och överlevde. Det var inte illa om man ser till att det var en 50/50 situation. Enligt Challe i alla fall.

Ja, vi höres.



Inga kommentarer: