torsdag 18 september 2014

Man tackar för arbetslinjen hörrni!

Ja Pyret och jag dräller för ankar. Snoriga, hesa o och jävliga. Pyret gnäller över måendet och tycker att det mesta är orättvist. Hon minns att hon har en för liten cykel, att hon bara får åka till Liseberg en dag här i September. Ja det mesta är ynkligt.

Ja det mesta är eländigt. När jag saggar ihop så är jag ju oduglig som både förälder, djurägare, partner och människa. Dessutom kass i samhällets ögon eftersom jag gör noll och nada. Det är rätt tungt att bära arbetslinjens ok på sina axlar. Det känns surt ibland faktiskt att folk man känner faktiskt gladeligen röstar. De tycker synd om mig, och att sjukreglerna är det sämsta med alliansen, men i övrigt är ju det mesta bra- så man röstar för. Tack för kaffet hörrni!

Nä, jag är inte bitter. ;)

Man kanske ska tacka de som röstat på SD med, för de vill inte ändra nån sjukförsäkring. Tror det var ca 15 procent i buschområdet som röstat så. Ja hos oss på denna sida vägen, så bor det ett gäng politiker. Centerpartister allihop och väldigt engagerade. Så här dög det nog inte mkt till annat än å rösta på det. Men å andra sidan vad är det mot hela rikets folk, där nästan hälften varit för arbetslinjen i åtta års tid.

Ja nu har jag tackat nog! Folk tänker utifrån sin värld och verklighet rätt mkt och jag ser också brister i förslag för företagande från rött håll. Även från Blått håll. För all del.

Nu lämnar jag politiken för ett bra tag tror jag - för det blir drygt att diskutera. Känner mig less på det hela. Men det kanske beror på förkylningen.

Nu kollar jag och Pyret på Challes o min film från vårt bröllop. Domen har redan fallit; Vad trist det händer ju ingenting". Sen skrattade hon när jag plutade på mun och ville pussa Challe men han pussade inte tillbaka. Vafan. "Kiss the bride" SUCK!

Åh men det är vatten, vågor, kör, Ted Gärdestad....det var en bra dag det!

1 kommentar:

Ergo Sum sa...

NU är tant tillbaka! Och jag läser att du dras med en infektion igen. Inte någe kul alls.. Liksom arbetslinjen inte är någe kul alls.. Men visst har många svenskar fått det bättre. På bekostnad av andra. Men djävligt tur att "de" inte är "andra". Hoppas Pyret ditt och du kryar på er. Å det snaraste!

Kram