måndag 22 september 2014

God natt eller nåt....

Idag har jag haft ett somligt samtal med en mkt trevlig människa.  Ja vi hade lite liknande livsengagemang och därutöver vårdupplevelse. Fast hennes var värre. För all del jämförbar med en Salanderfilm. Fast med annan problematik. Dock inte mindre korrumperad. Den berättelsen skulle man göra bok på. Det är inte dåligt vad man får sig till livs ibland i historieväg. Nu frågade jag inte om jag fick ut berättelsen här, så då gör jag inte det.

Annars då har man inte varit sämre än att man drällt med hästens antibiotika här ett tag på händer o annat. Smart. Sånt som tas upp av huden om det inte snabbt tvättas bort. Bra för den som inte tål mediciner. Har bara haft en 180 i puls hela dan. Jag blir galen på mig själv. Hudutslag och annat jidder. Shooot me!

Jag vet ju hur det slutade när jag åt bredspektraantibiotika när jag var tjugo. Not så väldigt bra. Nä man skulle få klä in hela sig i fogskum om man nu inte var sån att man inte tålde det heller. Troligtvis inte i alla fall.

ÄH.

God natt.

1 kommentar:

Ergo Sum sa...

Sant. God natt eller något. Ibland vet man inte om man skall skratta eller dö. Kram i alla fall.