torsdag 21 mars 2013

Åka Likbil med en insändare






"Med risk för att vara tjatig så är vi väl inte direkt friskare idag. Pyret är hemma och är sjuk igen. Jag funderar personligen på att ta likbilen direkt till Fonus. Men man är väl inte välkommen där heller. Eventuellt kan man ju ha missat nån tidigare tid man haft. Eller så är det överbelagt, kistjävlan har tagit slut och man får ligga där och glo i nån sorts ofärdig spånhög. Ja, ja, jag har varit en del på sjukhus förut, så jag är van."

Dagens facebookuppdatering säger det mesta.

Nä jag är gråtfärdig idag. Pyret är sjuk igen. Eller hon hann ju aldrig bli frisk. Hon hostar, snarkar och lever rövare på nätterna så att man knappt får en blund i ögonen. Nickelodeon står på teveprogrammet så jag har hitintills vägrat att beträda vardagsrummet Ligger i sängen och våndas.

Igår så var jag på behandling dessutom. Var saggig, men skönt dåsig hela dan igår och men idag mkt trött. Det är fan till svår läkning av ryggen, när Dantes inferno, tagit struptag långt ner i maggropen, och vridit halsmandlarna ur led.

Men de där besöken/behandlingarna ger väldigt mkt. Ryggfan blir iallafall långsamt bättre. Hade troligtvis varit riktigt skaplig, utan oändliga förkylningar och min knäppbatalj med Fjant. Jag känner också hur kroppen mer på egen hand rättar till sig själv numer om jag modell har överansträngt mig.

Lagom är svårt tydligen.

Jomen samtalet med henne ger mkt varje gång. Diskussionerna, bekräftelsen. Den där helhetssynen man saknat från sjukvårdens sida. Den där "extra kunskapen" utöver de vanliga blodproverna som de gärna sparar på dessutom.

Sen tycker jag att det är synd att läkare inte vill samarbeta med de som kan muskler, leder och rygg. Varför? Varför denna hets över att kunna allting när de kan jävligt lite många ggr. Lyssnar kasst.

Nä. Det är synd minsann. Jag blir förbannad å min behandlares vägnar med. Hon har jobbat på sjukhus, är utbildad sjukgymnast och har läst Osteopati i sex år utöver det. Kan man inte få bli respekterad då?

Nä. Sunt förnuft det har flugit kos det från sjukhusen.

En insändare har jag också skickat in till somlig tidning. Med typ samma innehåll som den texten där jag skrev om att det inte var lämpligt att röka svamp på arbetstid. Jag har dock modifierat denna text en del, tagit bort svampen bla, så den blev tråkigare men mer passande för en tidning kanske. Men nu ångrar jag mig. Tycker insändaren är pissigt dåligt skriven och undrar va fan folk ska tycka. Så jag har nån fundering på att kontakta tidningen och dra tillbaka skiten, men troligast kommer den ändå inte med. Den går ju inte under insändare eftersom den är för lång, och då är det svårt att komma med. I lokaltidningen så kommer det man skriver typ alltid med, så en viss skillnad, men nu ville jag nå en större del av länet.

Nä vetja om man ska gå och gömma sig.



4 kommentarer:

Millans Värld sa...

Gömde mig i går men i dag är en ny dag!
Ha det bra och krya på er!
Kram

Unknown sa...

Äh, klart att insändaren tar där den ska. Man behöver inte alltid vara så himla välformulerad och korrekt. Är man arg så är man arg.

Anonym sa...

Håller med Åsa! Heja dig!/Mormor

Freja sa...

Men stackars dig och stackars Pyret! Nu önskar jag er båda att få känna er friska och krya åtminstone under någon dag...