söndag 10 mars 2013

I brunnshålet.

Jasså du tog dig upp ur brunnshålet igen, när du hängde sådär."
"Jo tydligen."
"Det är ju långt ner om du skulle få på locket. Sist jag höll på så fick Ståhl hålla mig i fötterna när jag hängde med huvve ner."
"Jaha jag hängde nog mer på frihand."
"Va bra...nä nu måste jag sluta prata..ska ta några öl o bada i poolen i lyxvåningen ovanpå innan buffén."

Ja, det tycker jag. Det är du verkligen vär...d.

(Nästa gång du åker golffadern så kanske du kan följa fruns råd ang brunnjäveln och INTE dra undan locket så vattnet fryser samt ha pluggen i på damaskjäveln så vi slipper bada i ytvatten och humus)

Tack Ståhl...för räddningsuppdraget med medtagen värmefläkt och frostvakt. Kabeljäveln som släckte hela huset har jag nu slängt. Jag lovar.


Dagens facebookstatusuppdatering. Säger det mesta om läget.

Men nu är allt till det bättre. Jag och Pyret kollar på draktränaren..ganska bra barnfilm faktiskt. Har just bjudit Pyret på varma koppen som hon blev jättetacksam för. Förväntningarna är inte höga  nu inte.

Sen har Pyret varit ute och gått lite med pricktjejerna idag. Mkt tacksamt. Hon hjälper till i den mån hon orkar.

Ingen av oss är ju rappa i benen pga en där lightebolan vi drabbats av. Men Pyret är lite mer på alerten eftersom hon fick det först....och det börjar klinga av.

Nä nu ska jag dra filten över huvet och vila.

6 kommentarer:

Ergo Sum sa...

Lightebola - inte bra
Challe - just nu inte bra
Millan och Pyret - bäst!

Milla sa...

Krya på er!

Unknown sa...

Åh, hjälp... hoppas dagen är lite bättre.

Pipan sa...

Bläähh. Den dag friskheten och kraften kommer åter...

Freja sa...

Draktränaren är helt OK, särskilt när man återhämtar sig från lightebola...

Lisbeth sa...

Nu fick jag mig ett gott skratt. Inte åt dig men det var så härligt beskrivet. Hoppas att locket är riktigt stängt nu
Kram