torsdag 8 augusti 2013

Diskussionsstrategier och ett öra som blöder. Suck.


Hahahaha!! Ja se det regnar ja se det regnar...det var väl roligt hurra!!

Ursäkta men det innebär en viss lättnad för den som brinner i huden, muskler och annat.

Annars var blicken skarp i morse när jag vaknade.

Slog mot väggen och studsade tillbaka snett inåt bakåt.

Örat brände som eld även om jag tror att det mesta av blod och var runnit ut nu.

Ansikthalvan brinner med och nån ny blåsa på läpparna. Vänster fot och vad är varma och bränns sönder. Känns det som. Det bränner under tånaglarna så jag snart perforerar dom.

Det drar och brinner i ryggfan och jag är kokvarm i ryggslutet.

Så nä. Humöret var sådär. Sen bråkade Pyret om att hon inte fick ha sylt på smörgåsen.

Alltså jag vänder mig mot somlig sockerdiet och hon brukar väl inte käka syltsmörgås annars....men nu bröt hon ihop över detta faktum att hon blev nekad. Dessa strider.

- Jag saknar skolan sa hon.

Jag mä tänkte jag. Men det vette fan som det var där i våras. Det är väl stridsrustning på här om en vecka.

Annars är planerna för dagen städning i maklig takt.

Jag har lagt om diskussionsstrategin.

-Pyret vi hatar ju båda att städa. Men vi har en del som måste fixas. Antingen övervåningen modell sovrummet eller stallet. Vilket väljer du?

- Ja! Vi tar stallet! Mkt roligare och viktigare att det är rent där.

Det är mammas tös det.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Blod i örat. Jaha, så har du haft det också :-( Men smart strategi om städningen.

Ergo Sum sa...

Kram - och kram igen