fredag 20 juli 2012

Hon som inte hade något att säga




Ja det vette fåglarna vad jag ska skriva om idag.

Jag har ju inget att skriva om längre, fast jag skriver ändå. Tydligen.

Nåt måste man göra sa Kalle som satt på spången och vickade innan han trilla i.

Men är det nåt jag bheövde göra så är det att fixa hö fast jag nyss fixat hö.

Det är alltid nåt.

Nä jag visste att det inte skulle gå bra med det där jag hämtade. det var nödhö så att säga.

det som jag lyckats vältra ut går väl att använda men resten.

Äh.

Det finns massor med folk som har hö, men inget tillräckligt bra.

Ja jag är inte en kräsen jävel utan bara faktamässigt insedd, att man inte kan ge dåligt hygeniskt hö till häst.

Jag vill inte heller käka damm eller mögel.

Nämen de flesta har sitt hö på tork förnärvarade dessutom.

Det har ju inte varit den lättaste sommaren att ta in hö på.

Idel regn och skurar.

Senast så hörde jag en granne som inte ens kom ut på åkern med traktorn för att det var för blött att köra på.

Det är då fan till krångel.

Vad håller den där Gud på med egentligen?

5 kommentarer:

Pipan sa...

Jag tror han tittar på TV. Gordon kitchen nightmare - maraton.

Jävla skit med hö. Om det är nåt som kan framkalla skräck så är det höbrist. Men vafan, hösilage då? Ja nu tjatar jag men det är bättre i alla fall än mögligt hö. =)

kicki11 sa...

Här har vi också en skittråkig sommar. Tänk ??? Nu är det snart augusti. Den här sommaren har varit riktigt konstig väderleksmässigt., tyvärr.

Freja sa...

Inte något bra lantbrukarväder i år! Här varnas det dessutom för frost i natt...

envingad sa...

Jag kan förstå din oro över hö nu när sommaren inte varit på topp..men jag hoppas det fixar sig för dig med det. Vi får hoppas på bättre väder snart..eller så får vi hjälpa till genom att dansa soldansen ;) *kram* ♥

Ergo Sum sa...

Regn. Orkar inte mer. Blä! Och dessutom då ha den extra oron för hästarna.. Inte kul.

Kram Millan!