söndag 1 juli 2012

Kallentoft "den femte årstiden"

Ja nu har jag hamnat i en bok skriven av Kallentoft. Näej den är inge bra fast jag läser ändå.

För att jag ändå vill se slutet. Äh. Jag får väl skumläsa fram till sidan 440.

Jag fixar inte folk som blandar har och hade i meningarna om varandra hursomhelst. Antingen skriver man ju i dåtid eller i nutid. Det brukar inte vara så i varannan rad.

Nä jag gillar inte språket alls om man nu får fortsätta klaga. Ojämt och näej.

Tur man har fler böcker att ta till.

Idag är Challe hemma från jobbet. En ynka dag denna vecka annars jobb var dag ända till kvällen.

Men nu är han och spelar tennis och var så när vi klev upp.

Det gör inget för då är det lugnt och skönt när man knappt vaknat till liv. Challe är stökigt jobbig på mornarna och ska tjata om allt när man bara vill ha lugn och ro och tyst en stund.

Annars var han snäll nog för att köpa hem fem liter jordgubbar igår.

Jag tror de ska räcka idag men jag är inte säker.



1 kommentar:

Ergo Sum sa...

Inge bra bok den heller? Jag tycker inte heller om böcker som är slarvigt skrivna. Respekt!

Kram