söndag 8 juli 2012

Sympatiglo

"Det snyggaste fotot på Pyret i mannaminne"



Tja.

När man har varit förkyld i åtminstone fyra veckor så börjar bränslet ta slut.

Därav soffliggandet och dusandet ute under paviljongen. Den för 149 spänn som vi åter fått resa på idag.

Köp ingen paviljong för 149 spänn. Det kostar i arbete att ha en sån.

Challe har semester och gör ingenting förutom att dricka öl...ja kanske inte så många... och äta snacks.

Jag hinkar jordgubbar med grädde. Inbillar mig att det ska ta mig till oanade höjer i friskhet så småningom.

Jag har trots allt inte försummat jordgubbssäsongen i år. Minst en liter per dag har jag ätit. Ofta två.

Men det blir dyrt i längden. Tycker de kan sälja lite billigare ja.

Imorrn då ska det bli nån båt tro?

Orkar jag stega mig hemifrån och har SMHI rätt någongång.

Idag skulle det ha varit soligt och igår regnigt. Det blev tvärtom. Kanske man ska kalla in den där bläckfisken som förutspådde hur vissa fotbollsmatcher i VM skulle sluta. Den där fisken gissade rätt varje gång har jag för mig.

SMHI kan lägga ner sitt fuskbygge tycker jag.

Det finns ju de som tappar pengar på att de förutspår regnhärdar och annat på fel dagar. Folk stannar hemma istället för att göra något roligt. Äh.

Det bryr jag mig inte så mycket om. Egentligen.

Jaha nu ska jag tydligen sympatiglo på tennis med Challe. Han är helt inne i matchen och klappar händerna när de gör bra slag, precis som om de hörde honom.

Nu vill han ha ett nytt rack med, ett sånt som Nadal spelar med. Jo det är väl så att de håller samma nivå han och Challe.

4 kommentarer:

Ergo Sum sa...

Jo - mycket vackert foto på Pyret.. *ler* Och jag förstår att förkylningen tar kål på dig! Skit också!

Tennis?? Hmm... njaaaeeeNEJ.. Eller kanske?

Kramar Millan!

Pipan sa...

Tennis... nej där går gränsen. Mimmis förra gube kunde SPELA IN tennismatcher och se efteråt.

Ja jordgubbar ja... jag har väl inte lyckats äta så många än. Förbannat.

Obetalbar bild.

Freja sa...

Jag har inte ätit en enda jordgubbe än... Jag är en dålig sommarfirare...

Lisbeth sa...

Låter ändå som ni har det riktigt mysigt trots att vädret vrångas. Jag älskar grimaser och har kort på mig och barnbarnen när vi gör till oss.
Nyttigt att våga var ful. Här är det skitdyrt med jordgubbar så det kommer inte många in här i huset. Dessutom har de varit vattning.
tur ändå att ni har paviljongen att jaga och sätta upp PÅ semestern ska man ju hitta på massa saker Eller? Inte jag i alla fall
Kram