lördag 7 juli 2012

Svarta filmer

Just nu råkade jag slå på en väldig melankolisk film.

Handlar om kärlek och äktenskapets förfall. Något är väldigt obehagligt hela tiden och allt är mörkt.

Jag klarar inte av filmer där mrökret hägrar både ue och inne hela tiden.

När själva filmen är gjord i blåggråa nyanser.

Värst var den där "Winters bone"...(eller nåt)

Jag ska byta kanal.

Kanske blir det en av Sagan om ringen filmerna eller en Alien.

Fast de går också i svart. Ringenfilmen blandar ljusa fina miljöer med svarta sådär går det på jämt ut.

Gott och ont.

Men jag har tydligen inte ont av grå Alienfilm.

Av någon anledning.

Det är mycket man inte förstår hos sig själv.

Pyrets magont och halsont verkar förnärvarande vara över.

Hon kved och led igår kväll när vi skulle somna, men idag är hon med golffadern på jobbet.

Jag är icke i stånd att vara barnvakt med det halsontet jag har och värken i kroppen.

Bara Pyret får köpa glassar så kommer hon nog trivas.

7 kommentarer:

Pipan sa...

Ringfilmerna göra underverk.

Vi har nog samma sjuka du och jag. Halsjävel.

Lisbeth sa...

Fy bubblan för att inte känna sig kry men ändå inte vara så sjuk så man får medicin. Du gör klokt i att lägga de svarta filmerna åt sidan just nu för det räcker med hur du känner dig. Ibland jag säger ibland så reder det ut sig av sig själv. Det bara vänder en dag. Håller mina båd tummar för att det ska göra det för dig
Kram

Anonym sa...

Fy sjutton för halsont och övriga krämpor ... måtte det snart gå över!
Ha en bra helg och kurera dig ordentligt!
Förresten, ett tips: pröva Manukahonung, ska göra susen om man drabbats av streptokocker, honung i allmänhet är ju stärkande och bra mot mycket.
Tjing från mormor!

Unknown sa...

Winters bone kan göra vem som helst lite självmordsbenägen! Tur att du bytte till lite hederlig amerikansk High concept-film :-)

Ergo Sum sa...

Bra att Pyret mår bättre - hon har det nog bra med pappa Ch.

Och filmer..grå, tunga sådana? Nej tack..

Hoppas du blir bättre snart Millan - på alla sätt!Kram

Blondie sa...

Jag hade en sån sommar för 14 år sen, aldrig emr vill jag ha det. hade ont i halsen fr dagarna innan midsommar till mitten av aug. Fy för f-n så jobbigt det var. Hoppas ni krya på er o slipper skiten, kram.

Freja sa...

Nä, svarta eller grå filmer är inget för mig. Jag vill bli glad av film, inte nedstämd... Krya på dig, jag är av med min förkylning, såååå sköööönt!