onsdag 18 juli 2012

Jotex och vargskitdjur




Ja idag lyser solen bakom molnen eller nåt.

Men jag har städat här inne, så man slipper kisa sig fram på väg till soffan i vardagsrummet.

Frågan är om inte Pyret ska få lekförbud i vardagsrummet, för där vill jag ha en skaplig ordning iallafall. Som det sett ut nu så står en fin bukett blommor mitt på bordet, runt den tio barbiedockor, en hålslagarapparat, tre tejprullar, en sax, en stor sten, några mindre stenar, papper, ritblock, pennor etc.

Kul.

Så har jag sett en lampa med blommor på i Jotexkatalogen som jag vill ha över det där bordet. Ja undrens tid är inte förbi nu när jag går mot mer romantisk stämning här inne.

Jag måste ha hamnat i helt fel ålder. Häromdan köpte jag sandaler med tre blommor på längs vristen.

Ja, ja de kostade femtio spänn på rea så använder jag dem någon gång så är det väl okej.

Annars så är vi mellan två höglöp. Minstingen Trudelutten har löpt klart medan Blomstret bidar sin tid.

Det gäller att vila öronen för snart kommer en veckojävel till med ylanden.

Men han har inte vilat alltför mkt han Dillen, för han har ju försummat matfrågan, när han varit på jakt efter tjej. Det har han tagit igen med råge idag och har snott både det ena än det andra. Han håller en alltid sysselsatt den där jycken.

De är olika de där hundarna. När vi har Blomstret med oss själva i skogen så kan hon gå lös, för hon går som mest tre meter ifrån en och har koll på var vi är hela tiden. Dillen ser man mest ryggtavlan på och Trudelutten är jättelydig tills det dyker upp en hare. Då ska hon ta den. Ja också springer hon iväg. Kul. Pga den ökande jävla vargstammen så kan vi inte ha de där mer olydiga hundarna lösa längre. Eller olydiga. Det räcker väl att de går tio meter framför en så smäller det väl.

Vargskitdjur.

Nu får man väl skit för att man pratade illa om vargen. Men det får jag ta då.

1 kommentar:

Ergo Sum sa...

Jo, så är det säkert. Angående vargkommentaren.

*ler* Jasså du? Du köper blommiga grejer? Skulle du kunna tänka dig en bild? Men om jag skall vara riktigt ärlig har jag ju också blommiga grejer; kuddar och matta som till och med syns på fotona jag laddat upp...

Kram på dig så länge Millan!