torsdag 19 juli 2012

Ice Age

Man får aldrig nog av Ice age filmerna.

Sid får mig att skratta var gång och nu kan jag de flesta citaten på ett ungefär iallafall.

Den tredje filmen med dinosaurieungarna som han tar hand om är bäst tycker jag. Hans pratande med mamma dinosaurie om att ungarna är vegetarianer. Hur hon hanterar konflikter...

Eller när dinosaurieungarna är på en lekplats och får spotta upp några barn som också varit där.

Så kändes det med Dillen när han var liten...ungefärligen. Han käkade inte upp andra djur men körde över dom, välte dom och hade omkull inredningen. Särskilt i stallet.

"Nu hostar du upp benlindorna Dillen"

Annars försöker jag vila. Är trött efter gårdagens strapatser. Man blir trött och urled för ingenting numer. Eller det har ju varit så länge. Ja det är märkligt hur man glömmer och sen blir överraskad igen.

Man tänker bra märkligt egentligen.

Det är svårt att ta in tydligen att man inte orkar som alla andra. Hur mycket den klumpen av folk nu orkar. Alla är ju inte lika i normalgruppen heller. Och vad är normalt. Ja jag är iallafall onormalt trött hursomhelst. Det vet jag.

4 kommentarer:

envingad sa...

Så är det med mig med ibland då jag inte mår bra. Kroppen har för mycket att göra med kroppen att man därför lätt glömmer saker sa min läkare en gång. Det är väldigt frustrerande detta många gånger. Kram ♥

Blondie sa...

Ja, min hjärna är totalt utbränd, det luktar snart vidbränt om den...
Ha en skön fredag!!

Ergo Sum sa...

Uppenbarligen ingår i den normala gruppen - för hur högt jag än ropar hör ingen hur dåligt jag mår egentligen. "Jaaa, lite trötta är vi ju allihop! sa läkaren jag träffade idag.. *suck*

Men håller med om Ice Age filmerna.. *ler*

Kramar

Ergo Sum sa...

Tappade bort ett litet "jag".. Men du är en klok kvinna, så du förstod säkert ändå.. :))