tisdag 17 juli 2012

Kräsen

Låt aldrig lämmen till en hästransport med löshö i stå öppen. Näej. Då kan nämligen ormar komma in.

Sträckte mig efter lite hö och då slingrade sig något iväg. Nu får jag använda högaffeln istället.

Melodin "Nu är den förbannade sommarn här"....... med diverse plågor passar bra. Igår blev jag anfallen av ett megastort jetplan iklädd randigt när jag gick in i sadelkammaren. De har väl gjort ett jättebo därinne någonstans som jag måste lokalisera.

Ofog och jävelstyg.

Annars skiner solen så jag får väl gå ut och bada med Pyret. En lite mindre påfrestning.

I övrigt så brukar jag smörja in mig med solksyddsfaktor, bada och därefter gå in......eller pustar i skuggan och letar efter glass.

Nä de är för varmt, för kallt, eller för blött. Man blir väl kräsen när man kommit till åren.

3 kommentarer:

Freja sa...

Sååå glad över att det ytterst sällan finns ormar här där jag bor....

Unknown sa...

Bläääää... här är det grodor precis överallt. Lilla katten äter dem dessutom vilket bara är ÄCKLIGT!!

Ergo Sum sa...

Aj då!! Tjaa, ormar är ju inte helt jätterara när de dyker upp sådär!! Isch!

Och kräsen? Njaaa, mera finkänslig kanske? *ler*

Kram