lördag 21 juli 2012

Säkrast




Ja jag har ont i halsen igen.

Men det är väl bara att ge sig hän i sjukdomsträsket.

Igår fick jag iallafall mycket gjort för jag anade att det skulle gå så här.

Jämmer och elände.

Sen umgicks jag en del med Fjanten igår och sprutade flugspray.  Fick en hel del på mig så jag var tvungen att kasta mig i poolen. Skapliga bekämpningsmedel det där. Tur det inte finns nån fisk i den där poooolen.

Sen förstår jag att hästarna har det sisådär just nu när det blir soligt och varmt. Jag hade stora bromsbett, som svullnade upp på armar och ben i dm storlek.

Kratermillan. Man kanske skulle teckna en biljett till månen rent av. Där finns nog inga bromshelveten.

Jag har blivit ganska okänsliga för bromsbetten så tillvida att det inte gör så ont längre. Man blir van när man är bland hästar, men jag brukar inte se ut som om jag gått en boxningsrond i efterhand.

Det är då fan.

Äh

Ja också hade vi besök här igår. Trevliga människor men vi är skapligt olika. Men det kan funka det med ibland.

Men jag är mest som en inbunden Janne Långben just nu, så inte mycket blir rätt i sociala sammanhang. Det känns som om det är säkrast att jag hänger i hästhagen bland broms och andra besvärjelser.

Ja jag vill mest umgås så hursomhelst. Det känns säkrast. För alla.

Om det inte är barn. De funkar jag bra med och de dras i allmänhet som magneter till mig. Vet inte vad jag gör eller inte gör. Beter mig som vanligt bara. Det kanske eventuellt är det som är grejen. Eller så är jag i fel ålder. En liten i en vuxen människas kropp.

Tja.

3 kommentarer:

Freja sa...

Jag är uppvuxen på landet, mellan kohagar och svinfarmar och bromsarna älskade mig! Jag tål inga insektsbett alls, får äggstora bulor, även av myggbett. Det är ett gissel, och bromsens bett gör ju ont oxå, de tar ju ett litet stycke kött...

Ergo Sum sa...

Millan - usch för sjukdomar. Och för att få ont av bett... *Klappar fint på kinden* En annan lider inte av bett överhuvudtaget. Inga insekter gillar mig - förmodligen för att mitt blod är surt... *Suck*

Kramar

kicki11 sa...

Bromsarna gillar mej tyvärr också. Dessa onda smådjur. Och det har varit många av dom i år. Jag är jättekänslig för dom.Det har hänt att jag varit tvungen att uppsöka läkare.

Kram på dej Millan. Hoppas att du får en bra avslutning av den här sommaren.