torsdag 5 juli 2012

Sommarjäveln

Sommarvärme till förbannelse när det ska hivas med tusen grejer till klippor, ett Pyret som inte är nöjd mer än en sekund i taget. Den här åldern är nice. Inget är bra. Sån har hon aldrig varit förut. Jo när hon var två och ett halvt år, sex och och nu snart nio då.

Idag gick hon loss på ön för att hon inte visste var vi skulle ligga. Det blåste tydligen, UNO dög inte att spela för ett ynka kort råkade blåsa iväg en tum.

Vid två tillfällen fick vi yra runt på öjäveln för att hon skulle hitta rätt plats. Det blåste ju.....öh...väldigt varmt...och hon skulle vara där det var lä. Ändå la hon dynorna där det blåste som mest, också blev hon besviken.

Till sist satte hon sig i skuggan och surade. Egentligen hade hon velat hem hela tiden.

Vi åkte hem. En stind senare när jag kände mig redo.

Då var det fint när hon kunde bada i poolen här hemma. Tur man engagerade sig och gjorde nåt särskilt som att ta sig hemifrån.

Imorrn blir det inga utflykter. Den saken är klar.

Det är ju inte bara barn som ska smörjas in heller utan hästar som ska sprayas med flugspray och ha flyveils på och annat.

Tikarna löper vilket from i helgen innebär ylande från hanhunden non stop.

Men man får skylla sig själv.

Fast ändå....

Nä lite höst vore inte fel. Lugnt och gött.

Jag vet nu är jag väl illa ute-när jag klagar på fint sommarväder.



4 kommentarer:

Pipan sa...

Ja visst är man illa ute. =D

Unknown sa...

jag gillar att det är varmt. Men har man hus på landet så är det ju alltid 1 000 000 grejer att göra på sommaren. Mindre på hösten. Så jag förstår dig.

Lisbeth sa...

Så är vi människor. Är det si så vill vi ha så så fortsätter det hela livet. Svår ålder hon är i. Vill oftast tvärtom vad man än erbjuder. Tur det går över och du kan ju i alla fall känna dig som en god mor.
Ha en mysigare dag imorgon
kram

Ergo Sum sa...

Ja, vilken ålder är lätt? Egentligen? Jag gillar varmt. Men här är det ju apkallt. Rena rama hösten. Du är hjärtligt välkommen!

Kram