lördag 11 augusti 2012

Apotekspersonal

Okej nu tänker jag hårddra lite.

Vad är det med apotekspersonal?

Det finns två kategorier. De som surt stirrar in i datorn helt avstängda från omvärlden eller de som förlorat de flesta av normala gränser.

Det kanske inte är så att man vill stå kassan och få frågor om både underrede och magproblem. Med lång kö bakom. Även om den som frågar inte lägger någon värdering i vilket. För henne är det bara helt normalt att prata om allt.

Sen ska det önskas mig en trevlig helg  "ja trots att du har vissa besvär", ropar hon efter mig.

Besvär. Ja det är det minsta man kan säga. Men det får finnas någon gräns för vad jag vill prata högt om.

En gång när var inne på stora apoteket i city, så fick jag en kram av en av personalen, för att jag hade problem med migrän.  Ja vi hade ju aldrig setts innan- så helt normalt.

Det blir många att krama om man har den inställningen.

Nog om det.

Fasen jag sover som en kratta. Somnar vid två på nätterna. Vaknar vid halv sex då Dillen gnäller, för att sen sova ryckigt resten av tiden. Spänd som en fiolsträng vaknar jag sen. Nä. Det här känns inte hållbart.

Pyret har frigång vilket innebär viss aktivitet kvällstid. Hon går och lägger sig klockan två ibland. Hon har liksom så mycket att göra. Sjunga, dansa och pyssla. Det är inte lätt att hinna med dagtid det. Tydligen. Men till veckan får vi vända tillbaka dygnet för snart börjar skolan och då duger inte de där tiderna.

Behöver jag nämna att hon sover än?

6 kommentarer:

Therese sa...

Ja det är alltid svårt det där med att vända tillbaka ungarna till normala tider! Blir inte lätt denna sommar heller...

Asta sa...

Vi sover ganska likt då.
Fan i natt hostade jag till halv fyra och kl halv sex vaknade jag av Gotte pussar. Mys i och för sej men en smula trött kan jag inte förneka att jag är!
Påtal om apotek.En gång köpte jag hemoroidersalva och avlusningsmedel och pevaryl mot svamp SAMTIDIGT. Inbillade mej att tom tanten i kassan såg obekväm ut :) Kram

envingad sa...

Håller med dig! Pinsamt ibland med apotek =))
Här har du en till som sover som en kratta till och från så det där med att vända och vrida sig vet jag hur besvärligt det är..speciellt om ångest också infinner sig på det..Hoppas det blir bättre!
Kram ♥

Milla sa...

Ja, nu borde vi också vända på dygnet men här har vi tänkt att fortsätta njuta och så ta smällen då det är dags, skratt. Må väl, kram Milla.

Freja sa...

Ja, det börjar närma sig, det sommarlov som verkade evighetslångt i början av sommaren, snart är det slut... Mina ungar vaknar inte förrän vid 12 om inte jag väcker dem för frukost innan...

Ergo Sum sa...

Nja... inget ställe man uppskattar en kram.. Isch.

Och Pyret. *ler* Hon låter som en klok tjej - nattmänniska. Mycket att göra!

Kramar