måndag 27 augusti 2012

Klåda och illamående

Tja.

Jag har fått allmän klåda och är illamående till den milda grad. Jag har ärligt talat inte haft någon matlust på flera veckor och maten liksom växer i munnen.

Men det är på ett sätt bra för jag har gått ner tre kg. Fast det känns liksom inte värt det.

Nu börjar jag på och må illa mellan måltiderna också, samt att det kliar som satan på händer, på handflatorna och på fötterna. ja och på andra ställen med. jag är ungeför som Sid i Ice Age som går och kliar sig på ryggen samtidigt. Humor.

Va fan. Jag går tokig. Blir mer galen än vad jag redan är.

I natt hade jag till och med börjat riva mig i ansiktet. Snyggt! Scarface. Det är värst på nätterna med klieriet. Uh.

Ja och jag drar mig för att gå till vårdcentralen. Man kommer väl inte ens få plats i telefonkön som vanligt och det kommer att få mig att klia mer.

Men jag hade faktiskt tänkt ringa VC imorse, trots allt eftersom jag var nära att spy rakt ut när jag gick ur sängen imorse. Och nä jag är inte gravid. Känner mig mest bara sjuk.

Men otacksamt nog hade telefonerna laddat ur sig och jag ansåg mig inte ha råd att ringa från mobilen och sitta och vänta i telefonkö i fyrtio minuter. I bästa fall.

Vrakvård är vad det är. Mota folk till förbannelse. Nä jag kanske ska avvakta. Det kanske ändå går över snart.

Jag ska iallafall ut och mocka skit snart men förnärvarande så sitter jag bredvid Pyret som kom hem och var lite yr och åksjuk. Hon hade fått åka i den stora bussen hem idag. På slingrig väg. Vafan ska de med en buss till som funkar till hundra pers när det är fem som ska åka i den?

Idioti.

Ja det är iallafall Expedition Robinsson ikväll....alltid nåt.

4 kommentarer:

Freja sa...

Låter inte alls bar. Men jag förstår din motvilja mot att kontakta VC, då om något mår man ju illa av att skjutsas fram och tillbaka mellan personer och köer och aldrig få någon tid och sen inte få någon hjälp...

Freja sa...

Låter inte alls BRA, BRA ska det vara... Mina fingrar snubblar på tangenterna...

kicki11 sa...

Hoppas att du har tagit kontakt med VC. Och så hoppas jag att du snart är piggelin igen. Kram

Lisbeth sa...

Låter som om du borde trotsa kön i alla fall. En sensommar fick jag klåda under fötterna och i handflatorna. Det var granmögel som jag reagerade på. Har inte haft det sedan dess men jävligt var det. Ring och kolla varför må pyton om det går att hjälpa?
Kram på dig