onsdag 22 augusti 2012

Att sakna träning och gilla dokusåpor

Jaha nu har jag fått graverande uppgifter om att lightprodukter är livsfarliga. Ger stor procentrisk för hjärtinfarkt, nedsatt njurfunktion, diabetes och fetma.

Ja jag ska sluta med den där cola lighten. Icke bra. Man blir beroende av dom.

Det finns ju många studier på olika mat och det mesta är väl inte bra att äta. Men de här studierna tror jag faktiskt på.

Jag har anat länge att de där grejerna nog bara är fuskgrejer och har varit väldigt noga med att Pyret inte får dricka lightläsk.

Skit samma med sig själv! HA!

Sen måste jag slå ett slag för Expedition Robinsson.

Nu vet jag att många av er sitter och fnyser, men jag tycker det är teve på högsta nivå.

Bäst är tävlingarna. Köra helt slut på sig själv när man redan är slut pga att man äter för lite. Maximal ansträngning. Det tycker jag är kul tydligen. Sen se hur olika deltagarna är. Ta Leif i år. Vilken kille. Kan inte vara stilla utan är ute och går i skogen eller jagar fisk hela dagarna. Det blir för tråkigt annars.

Ja jag hade också gått under av tristessen av att sitta och glo på en sandstrand varje dag.

Men jag hade varit rädd för skogen och djuren. Djungeln eller nåt. Man undrar över vilka snakes som finns?

Sen så gillar jag intrigerna på ön. Det ska man väl inte heller gilla. Mobbningsteve. Men jag tycker ju att man har möjlighet att lämna ön om man vill. Man har också valt att vara med och de här som är med i år har ju alla varit med förut.

Sen finns det ju alltid aspekter som att somliga som är med kanske inte är friska. Mår psykiskt bra alltså. Ja och det är ju inte bra om det är så naturligtvis.

Men jag gillar dokusåpor. Biggest Looser till exempel. Se människor göra en förändring även om jag tycker de drar igång med stenhård träning med kroppar som kanske skulle tränas i en simbassäng. Lite skonsammare mot knän och annat.

Ja jag är inte bättre än att jag gillar de här intrigerna och extrema kroppsansträngningarna.

Tänk om jag mådde bättre och hade ork att träna som en idiot, då skulle jag garanterat göra det. Det gjorde jag förut med glädje. Det kan jag verkligen sakna.

Men får väl tillägga att jag inte gillar alla dokusåpor. Big Brother och baren och såna där typer av serier kollar jag aldrig på. Där går nån sorts gräns.



4 kommentarer:

Pipan sa...

Ja visst kan man sakna det. Mitt älgande med Loostigaste i förrgår fick mig att bli helt ledbruten.
Och jag gillar också tocken där tv.Sådan är människan. =D

Asta sa...

Jag gillar oxå Robinson.
Men själv skulle jag vara värdelös där. Rätt så feg av mej på många områden.
Tack för peppet ang Märta. Ja gick det bra med sövningen när hon var så sjuk så ska det väl gå bra nu.
Hoppas jag. "Lillebror" från jobbet har lovat följa med mej som moraliskt stöd. Kram

Freja sa...

Jag brukar gilla de första säsongerna av dokusåpor. Innan de liksom ska överträffa sig själva och därför fläskar på med alldeles för mycket! Leif minns jag, han var som gjord att överleva, men funkade inte riktigt i det sociala spelet, det tyckte jag var sympatiskt!

Ergo Sum sa...

Jag är lite som Freja - ser kanske första säsongen men inte mer.. Människor intresserar mig - så jag skulle nog också kunna försjunka i sådana serier om jag tog mig tid...

Träna!??? Underbart - så att man smakar blod.. *ler*

Kram Millan!