onsdag 8 augusti 2012

Bynytt

I am back.

Nä jag får ta tag i det här bloggeriet nu. Man mår bra av att skriva.

Idag då.

Höhämtning, ösregn, ont i halsen. Kul.

Nyheter från ByIca...där jag tar ut höpengar...är att en tant på stan blivit av med sin handväska och aldrig mer sett den igen. De båda gubbarna stod där och ojade sig och ruskade på huvet.

"Nä en törs inte bo i stan inte."

Nä. Storstan som ligger tre mil bort. En liten håla med fem affärer, Ica och Coop.

Ja lite en underdrift kanske men nära.

Sen har jag svårt för vädersnack i affärer. Ni vet det där folk säger till varandra bara för att ha något att säga. Jag kan klaga på väder etc men sånt där lössnack i affärn tycker jag är rätt värdelöst. Nä jag gillar inte socialpratande i affärer överhuvudtaget. Låt mig va.

Nu ska jag kolla på hoppning. Synd bara på Rolf Göran vars häst blivit skadad. Svårt.

6 kommentarer:

Milla sa...

Åh, vad roligt att du är tillbaka. Har inte heller mycket behållning av småprat. Ha en fin dag!

Asta sa...

Ja att skriva är bra, vilket humör man än är på. Fast mår jag skitdåligt psykiskt så kommer det inte många ord.
Kram på sej och krya på dej/ Asta

Freja sa...

Välkommen tillbaka!

S sa...

Jag är hyfsat bra på kallprat men guuuud så tråkigt jag tycker det är!
Hoppas du får en bättre dag idag.

Blondie sa...

Haha, jag är världsbäsdt på att kunna prata med vem som helst o precis ingenting ef drygt 10 år i kassaservicejobb.
Ha en bra dag!!

Ergo Sum sa...

Kallprat, väderprat, haringetannatattkommamedprat.. Nej. Just nu orkar jag verkligen inte. Alls.

Kramar