torsdag 9 augusti 2012

Tur

Ja det var surt för Rolf Göran Bengtsson igår.

Men man kan ju inte hoppa med en skadad häst. Så är det. Det är maxbelastning de utsätts för hästarna och det var riktigt att inte köra på.

Man ska ha tur också utöver prestation, om man ska vinna OS guld. Utöver formtoppad häst, ryttare....alla måste vara friska....

Men det är synd när man står där med den rätta hästen, vilket man inte direkt alltid har. Man kan ha en bra häst men en som är för ung, för orutinerad eller krasst sett som är för gammal.

På tal om sjukdom så blev ju Patrik Kittell dressyrryttaren influensasjuk. Svårt att rida bra då. Tur han har en tacksam häst som klarar mycket utan att ryttaren är på topp. Ska kolla på dressyr här i eftermiddag.

Ja, ja annars då, så är förkylningen sämre idag igen. Jag har inte heller kunnat sova av någon anledning heller. Jag har drömt hela natten om att jag ska lasta in Rolf Görans häst i transporten. Höger eller vänster sida. Var ska maten stå? Tänk att det skulle ta en hel natt nästan.

Nämen jag får panik när jag inte kan sova. När det blir så här flera dar på raken. Det blir en smärre undergångskänsla var gång man ska gå och lägga sig. Man vet om att man kommer att ligga där och vrida och vända sig utan att kunna sova när man är hur trött som helst.

Ett jävla märkligt tillstånd när kroppen är på högvarv men man är aptrött samtidigt.

Matt är vad man blir.




1 kommentar:

kicki11 sa...

Det är jättebesvärligt när man inte kan sova. Hugaligen. Och när jag äntligen somnar så vaknar jag efter en stund av mardrömmar, det är inte kul.
----------------
Hoppas att du snart känner dej piggare. Kramis,