fredag 3 maj 2013

Debackel, dubbla bud, andfådd och förbannat trött.

Pyret har börjat spela fiol på frihand. Gå utanför ramarna, såsom hon gör med allt.

Får hon en leksak så är den snart demolerad och undersökt ned till partikelnivå samtidigt som den snart är uppbyggd till någonting annat.

Fjant är galen och vill greja med Pyrets ringklocka på cykeln. Dillen hittade Trudeluttens nedgrävda ben så det uppstod debackel. Man tackar eftersom den stora blomkrukan gick sönder. Billigt och bra. På så här i efterhand kan man också tacka Dillen för alla äpplen han åt upp igår.

På förekommen anledning kan vi också tacka för att hundarna sparkat sönder soffdynorna och att Pyret innan vi han sy ihop dem, spydde rakt ner i skumgummit.

Ja fast vi hade ett halvår på oss förvisso.

Sen vill jag ha ett annat fungerande stall. Pyret vill ha en ponny. Challe har snart grävt sin egen grav säger han.

Ja också är det dubbla bud på sjukan. Rytmrubbning på hjärtat tror VC-läkare, ev hjärtmuskelinflammation enligt hjärtläkarna jag ringde upp. De sistnämnda trodde dock inte att pulsnedgången till 40 var nåt att hetsa upp sig för. Ambulansen kan vänta alltså. Och inflammationen om den funnits torde ha gått över tycker jag.

Nä. Men jag undrar. Hur mkt törs man anstränga sig i dags dato. Har ju fixat med pållarna eftersom ryggfan är bättre. Men jag mår illa, blir fortfarande lite andfådd och trött. Men fan så mkt bättre. vetja om det inte är för att jag är helt slut nu. Då menar jag slut i kropp och huvud. Kanske man då ska ta det lugnt ändå. Jag vet varken ut eller in. Somliga saker måste också göras.

1 kommentar:

Ergo Sum sa...

Ja Millan - somliga saker MÅSTE göras. Men de är inte de saker som är tunga fysiskt. Det är de andra sakerna. Som tar emot mentalt... Ack så mycket tyngre.

Kramar