tisdag 7 maj 2013

Solbränna och alllllergi

Det bränner som fan i ansiktet. Tog på mig solskyddsfaktor 30 (!)......och satte mig i solstolen. Så kommer jag in och har bränt mig. Intressant. Jävulen verkar på många arenor.

Jaha annars hägrar allergipollenmarodörerna numer. Ryggen är mkt bättre så nu orkar jag vara ute...men nu är det så mkt pollen så bihålorna är igentäppta, näsan är trollstor och astman står på högkant. Fick häva ett anfall igår. Med Bricanyl. Kul. Resultat. Hjärtklappning, skakningar och kramper. Jaha. Kramper ja. Mest i fötter och vader som brukligt är, men sen råkade nacke och den känsliga vänstersidan på ryggen drabbas.

Moment 22.

Ute. Ingen luft. Bricanyl. Kramper. Kraschad rygg. Noll utevistelse.

Man får vara inomhus alltså. Om man nu inte hade djur, barn och ett liv.

Nä så jag får drälla till VC imorrn och försöka klämma dom på andra astmaförnödenheter.

Nu är det normalt inte så illa, men efter en fyra månaders förkylning, så är slemhinnorna uppblåsta som en illans röd hoppborg.

Men så har jag också undersökt olika allergitabletter då. Clarityn kan man får kramper av...men Loratadin...eller vad den nu hette..stod det inget om kramper om. Men om man då kollar vad de innehåller så bygger båda tabletterna på ämnet Loratadin. Löjl. Fusk. Ljugeri. Fjanteri.

Nä. Jag har fått kramper av de flesta av antihistaminer förut så jag får väl gå utan och nysa skit. Hästdamm i bästa fall.

Äh.

Pyret har i alla fall varit fräsch och frisk i ett antal dagar nu, och vilken skillnad på unge. Superglad, och än kvickare i kommenterandet.

Hon tycker att jag är galen förresten..."för att du gör som du vill mamma...du är ju inte som alla andra som går till jobbet precis."

Nä. Precis som om det vore självvalt då.

"Nä jag skulle ju inte vilja bo i en normal familj där ungarna fick gå på fritids inte."

Ungarna? Menar hon de prickiga då eller?

Tja. Ibland hänger man inte med.

2 kommentarer:

Lisbeth sa...

Ungar är som de är och jag sällar mig till den skaran. Varför ska man alltid göra som andra. Jag tycker det verkar som du också är av den åsikten. Det här med biverkningar ger jag inte mycket för. Man kan ju läsa men då är man halvdöd redan vi första punkten. brukar undvika sådana papper och prova mig fram
Ha det så fint där i solen. kanske faktor 50 i morgon?
Kram

Ergo Sum sa...

Vad glad jag blir av att läsa att Pyret mår bättre!! *ler* Hon är ju något alldeles extra.. Men det blir man nog när man har en mamma som är utöver det vanliga! Underbart..

Moment 22 ja. Skit. Och jag vågar knappt läsa på om killarnas mediciner.. Man undrar ju konstant om inte allergin är lättare att ta än alla j*a biverkningar..

Kram