torsdag 30 maj 2013

Blommor, fjäsk och kliande.





Jag har ju ofta sagt till Dillen att han kommer att ge mig gråa hår. Nu verkar han ha gjort det. Efter att han gått mot ljuset.

Det kommer inte i tinningarna utan i luggen och uppe på skallen i den mörka utväxt som nu växer ut där. Jag färgade ju håret rött sent i höstas, och det som nu växer ut är ovanligt mörkt. Ja och i det mörka växer...inte gråa hår förvisso, utan vita.

Ja, ja kanske har det inte alls med Dillen att göra, utan att det hör ihop med mustaschen jag råkade få mig påkastad här under våren. Ålderstecken. Man va fasen man brukar väl inte sådär snabbt få en jäkla massa vita hårstrån i hela hårbotten.

Världen är märklig.

Pyret tror att jag kanske håller på att förvandlas till en dalmatiner. Ja jag skulle inte bli förvånad.

Positivt är i alla fall...om man nu törs säga det.....att Pyret varit pigg och frisk nu sen operationen. Pigg, glad och skuttar omkring. Ganska kaxig med kan tilläggas. Större, äldre, tycker ännu mer. Om allt. Men jag är glad så länge hon håller sig pigg och frisk!!

Sen har hon varit duktig och gått själv med hundarna i skogen idag. Var och en för sig förvisso. Båda kan bli lite mkt det.

Pållanen har börjat vänja in sig på gräs de senaste dagarna. Ska bli skönt när de kan gå på bete. Men det är skit med mkt knott och regnande. Snart flyter allt bort igen. Höll på att ramla raklång i gyttjan idag vid ingången där jag släppte in dom. En fin syn.

Sen blir det vaccination av de där fyrbenta på Måndag. Det får bli mkt mutande med gott käk till Fjant och klierier och annat mys för att det ska kunna genomföras. Men han är svag för sånt....

Nåja tankarna går förstås ofta till Dillen. Jag och Pyret lägger en blomma på hans grav varje kväll och säger god natt. Vi har inte bestämt riktigt vad för blommor som ska sättas ned. Troligen gula för han var ju glad som solen han Dillen.

 
 
"Bild ifrån igår kväll...lite mörk därav. För mörk för Dillen."

2 kommentarer:

Freja sa...

Gula blommor blir soligt och bra!

Pipan sa...

Fint med gula blommor. Och vad bra med Pyret att hon piggar på sig. Skägg och mustasch hör livet till sa Långben.