fredag 30 mars 2012

Äta för att man inte vann

Läste just att han Maikel, Mikael....eller nåt i Biggest loser Sverige..var helt knäckt för att han inte vann.

Nu är allt tv fyras fel. Han satsade så och vann inte en krona. Bara för det äter han sig tjock igen och har gått upp i vikt.

Ursäkta men säga vad man vill om tv 4:s program...men man kan väl inte skylla på nåt dylikt och i nån sorts bestraffning äta upp sig igen för att man inte vann.

Det är ofta man inte vinner kan jag få be att meddela.

Det är då man kan äta choklad och en och annan cocacola.

Jag vet.

Men inte skyller jag på uteblivna trisslottsvinster, hästvinster eller annat för att jag väger mer.

Nä.

Det är väl innehållet i skallen som måste förändras om man ska bibehålla en skaplig vikt.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Ja, jag tror ju inte att biggets looser är det bästa sättet att tappa vikt och behålla en frisk vikt. Tvärtom, jag tror programmet är ganska farligt för deltagarna. (jo, visst det är farligt att vara smällfet också...)

Lisbeth sa...

Det är tragiskt när man läser om detta. I Big brother som man kallar ett socialt experiment har man till psykologer. Borde vara självklart även här för på något sätt så förändras man och påverkas. För att inte tala om pressen att gå ner i vikt.
Det är olika på folk och folk
Kram

Freja sa...

Då slarvade han ju dessutom bort den viktigaste vinsten, viktnedgången....

Ergo Sum sa...

Otroligt korkat! Vinsten borde väl vara att man får bättre kondition, form?? Eller?? Jag blir alltid lite uppgiven på folk som liksom inte kan ta ansvar för sitt eget liv. Som alltid skyller ifrån sig..

Och Hem till gården? RIKTIGT otäckt..

Kramar igen!

Pipan sa...

Hmmm. Jag tror jag ska börja äta för att det är så dåliga program på tv. Då är det inte mitt fel i alla fall om jag svulstar ut.

Vi brukar se den där amerikanska varianten... ja, nä.