lördag 10 mars 2012

En må ut å gå



"ja så här blir det när jag tar kort. Bara halva hunden med"


Fick gå upp halv sju imorse för hundarna levde rövare.

Gnällde och pep som om det gällde livet fast det bara handlade om mat, tider och principer.

Sen efter hästpyssel har vi varit ute och gått, så hundarna fått sitt och vi fått lufta oss litegrann.

Vi stod i fågeltornet och glodde och hoppades bli bruna. det gick nog sådär.

Jag behöver lite bränna efter att ha färgat håret eldrött.

Men jag är tusan mig nöjd med hårfärgen ja. Den livade upp!


"Trudelutten i tornet"

Challe hade med sig ajfånen så vi kunde se att vi förbränt 140 kalorier, ca sju gel´ehallon bestämt. Det är ju ingenting det. Men som hundarna stökar i kopplen så får man träning i både armar och bål. Så lite tar det nog ändå.



"Challe och Pyret!

13 kommentarer:

Lisbeth sa...

Såg skönt ut det där med att vara ute. Jag är så dålig på att komma iväg. Alltid finns det något att skylla på. Bra det där med gelehallonen. Då vet du ju hur många du får äta i kväll framför tv:n
Kram

Ergo Sum sa...

*ler* Ser jättehärligt ut!! Men du - jag har ännu inte sett något foto på den snygga rödhåriga...

Ha en fin lördag Millan! Kram

Lena sa...

va härligt ni såg ut att ha det
kram

Annika sa...

Underbart det ser ut!! Och vilken vacker hund. Även jag efterlyser en bild på det röda håret. Det låter läckert!! Ha en fin lördag. Kram

Pipan sa...

Ni kommer då ut i alla fall. Fina bilder. =D Geléhallon. Gott som fan men jag är inte sugen... vet inte vad som hänt.

Ja annars, jävelberg. =D Kram.

Semester & Mat sa...

Tack för kommentaren i min blogg, alltid roligt med nya läsare.
Ni verkar ha haft er en härlig dag.
Rätt tacksam att ha en morgontrött hund ;)

Ha en fin lördagkväll!

Mita sa...

Haha..Dalmatiner är väl rätt livade,påminner som sagt om ridgebacks. Fast min Peppevovve är som en coool filbunke,alla säger att han är så lugn.
Ja även jag önskar allt en bild på frisyren.Det tillhör en bloggare..*L*
Vilken fin bild på dina älsklingar..
Kram och ha en fin kväll♥

Freja sa...

Jag färgar håret rött allt som oftast och jag blir alltid lite piggare direkt efteråt, det är en glad och aktiv färg!

Yvonne sa...

Så fint foto av hunden i tornet,letade efter dej i det nyfärgade håret.Araber är mycket nerver i.Är det ett stoföl?? Natti!

curlingmamman sa...

Kunde man inte få se hårfärgen ;)?
kram och ha en mysig söndag!

envingad sa...

Kul att färga och förnya sig lite..själv är jag för feg för håret..men idag har mamma och jag toppat våra hår i alla fall :)
Djuren ja..här brukar lillstumpa kärleksnafsa om sheban blir sen på morgonen =)) ändå finns de torrfoder och så i koppen alltid men just de där lilla extra är viktiga saker för en lite misse :)
Ha en underbar dag Millan
kram

Babs sa...

Skulle gärna vilja se det röda håret Challe och Pyret visar ju upp sig och även hunden vare sig den vill eller inte.
Kram

dianasdrommar sa...

Bor ni sådär härligt, underbara bilder :) kram/Diana