lördag 3 mars 2012

Snacks och en cola

Vid femtontiden blev det kris här hemma bland skidskytte och fotbollsdags ute.

Ingen Cocacola överhuvudtaget. Godiset uppätet.

Nä sånt håller inte.

Mot Pyrets vilja drog vi inte till byn och handlade. Hon blev dock ljusare i humöret när det inhandlades så mkt godis. Jordnötsringar, chips, naturgodis, snören och smågodis. Chokladbananer och cocostoppar.

Cola.

Hårsnoddar och en deo.

"Nu blir det sådär dyrt igen sa Challe och slog på bastrumman.

Men för bövelen jag köper inte Hugo Boss deo för flera hundra kronor stycket. Här går det en tjuga.

Inte ska han klaga då.

Däremot kan det klagas över hästmaten som nu ett bra tag varit svindyr pga allt hö och krafftfoder.

Dyra jäklar de där.

Ja en bronsmedalj senare i skidskyttet, magen full av skräpfood och Cola, Zlatan som gjort tre mål i första halvlek så känns det ändå överlevbart.

Faktiskt.

8 kommentarer:

Ergo Sum sa...

Nähh, utan Pepsi Max kan livet kännas tomt...

Jag tycker Challe skall vara snäll.. Väldigt snäll mot sina två prinsessor i alla fall..

Kram

Madeleine sa...

Så som du beskriver sport så nästan jag ångrar att jag är emot den i alla dess former, speciellt på tvn...
"Tomrumms-ätning är jag expert på just nu, liksom en sysselsättning det med.
Fast sysselsättnings problem inte ens finns....

Frisör branschen är tyvärr jäkligt över etablerad bransch... Och med mycket pris dumpning. Skatt och moms verkar det som om många väljer att undvika att betala om jag säger så :/
Jag har visserligen jobbat i många år och har en hyfsad stabil kund krets, men man vet ju aldrig...
Och just nu är jag bara så trött på att vara egen. Hade tyckt att det hade varit så skönt att få vara anställd. Tänk... 5 v semester, slippa bokföring, kunna ringa och sjukanmäla sig, vara hemma när barnen är sjuka, och en fast inkomst...
Men frisör branschen är mest egenföretagare, nästan inga anställda. Så jag får nog vackert kämpa på...
Men VAR?

Är det inte konstigt vad saker och ting bara händer runt en och tvingar på förändringar?
Känns som inget går att styra, lika bra att ge upp kanske?
Nä lite fast mark under fötterna hade inte gjort ont.
Kram

curlingmamman sa...

Cola zero kan jag inte leva utan...gömmer den så att resten av familjen inte ska dricka upp min dyrbara dryck ;) kramis och ha en mysig söndag!

Camilla sa...

Kosta vad det kosta vill. Vissa saker MÅSTE man bara ha :)
Kram!

Annika sa...

Är det lördag så är det ju. ;) Och självklart måste du ju ha deo. Ha en fin söndag. Kram

Pipan sa...

Ja det är ena jävlar till att kosta.

Fint handlat. Han ska väl vara glad att du använder deo, ha ha. Jag menar, du lägger ju manken till i alla fall.

Carina Sjölund sa...

Klart man ska unna sig det bästa på helgen :)
Det blir liksom ingen mys annars! :))
Kramen denna soliga Söndag♥

Blondie sa...

Å svensk seger i Vasaloppet!!
Ha en skön kväll !!