fredag 23 mars 2012

Riks morron sol...zoo...

Tänk att jag alltid trott att det heter Rix morron sol, när det heter zoo på slutet.

Vilken uppenbarelse.

Han Lövfen var med nu under morgonen och jag tycker han verkar bra faktiskt.

Bara Moderaterna får pisk så är jag nöjd.

Egentligen borde de sona sina brott i hundra år redan för den sits de satt människor i.

Jag läste om en kvinna igår som fått fibromyalgi och utmattningsdepression. Hon fick ingen ersättning, blev uppsagd på jobbet och lever nu på Soc.

Bra va?

Jävla skitsamhälle som det har blivit.

Min mamma har fibromyalgi så jag har ganska stor koll på vad det innebär.

Men i det här samhället räcker det inte med att ha ont eller att vara trött.

Inte heller ångest eller depression.

Ta bara och vik upp tummen lite grann så kan du lyfta dig själv i kragen.

Äh.

Nåja.

Idag är det läkarbesök.

Det blir nog bra.

Jag har numer en hyvens läkare.

8 kommentarer:

Blondie sa...

Ja, hon är så bedårande söt.... *L* Väldigt feminin o smäcker i huvudet, fick kritik för det i en utställning för 3 år sen. Hon är så vänlig, tillgiven o kärleksfull så hon håller på å vända ut o in på sig själv.
Banren, spec sonen bara älskar henne.
Häromdagen så gastade tonåringen "_ MAMMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA...... Hon snodde mitt bullpapper o åt upp det, är det farligt??" Men bullen var inte i papperet iaf *L*
Ha en underbart solig dag!!

dianasdrommar sa...

Har ni varit i Turkiet?
Skönt att du har en doktor som är ok nu, det glädjer mig att höra :) kramar Diana

Pipan sa...

Ja jag har en syster med fibro. Jag ser ju hur handikappande det är. Hon kan fan inte bädda själv ibland och gör hon et så får hon fan dan efter.

Bra land det hä där sjuka får gå till soc. BAJS!

Milla sa...

Lever i en situation med en osynlig men kännbar sjukdom...Svårt att få en värdig plats i vårat samhälle.
Hoppas att din fredag, blir solig :)

envingad sa...

Ja du Millan: här har du en som har kroniska smärtsyndrom som det hette tidigt på 90-talet. Men antar det är det samma som fibromyalgi..Skiten kom efter min arbetsskada jag fick och eländet byggdes upp för att jag inte skötte om skadan :( eftersom jag inte fick rätt hjälp och jag..ja jag ville ju vara duktig! Så idag sitter man där man sitter..Det är för djävligt!
Skönt du har en bra läkare. Det är viktigt idag. Hoppas det går bra med besöket.
Kram

Lisbeth sa...

Håller med föregående talar det är ett hårt samhälle vi lever i nu. Kan känna mig tveksam till hur man ska lyckas vända tillbaks vare sig man är röd eller blå. Nedrustningen pågår ju i hela Europa så vi får se.
Hoppas det gick bra hos doktorn
Kram

Ergo Sum sa...

Nedrustningen pågår på grund av politik - inget annat. På grund av människosyn. Människovärdet. Vi fordra tillbaka.

Jag håller med! Och tänker fortsätta kämpa.

Bitte sa...

Äntligen en partiledare med perspektiv från arbetarens syn på livet. Äntligen, säger jag bara.
Och den första frågan som ploppade upp efter att han valdes var "hur ska s kunna attrahera väljare ur medelklassen nu?" Va? Va??? VaAaAAA? Herregud, ett arbetarparti som skiter i arbetare, very skummisch.