fredag 16 mars 2012

Borttappat plan

Jag tycker det är så jäkla märkligt att det där flygplanet i norra Sverige bara försvunnit.

För fasen nu får de väl jobba på lite.

Tänk och vara anhörig och sitta och glo i väntan på att de ens ska hitta planet.

Nä det måste vara fruktansvärt.

Hade jag varit anhörig hade jag taget skidorna och gått omkring däruppe.

Förmodligen till ingen nytta eftersom man skulle sjunka ihop i snön och frysa ihjäl.

Det kan ju växla vädret i fjällen. Ena stunden lugn och andra  laviner och skit.

De där norrlänningarna är nog lite förvånade över all uppmärksamhet.

Blygseln får de nog komma över snabbt bland alla reportrar.

I övrigt så är det mesta packat och klart.

Fjant med mamma står i boxen och glor trots att det är öppet.

De skulle ju stå i hagen om dagarna så det inte blir så förbannat mkt skit inne.

Hästeländen.

4 kommentarer:

Ergo Sum sa...

Just det Millan, det är ju dags snart... Hoppas att du kan njuta av det!

Apropå planet. Mycket konstigt. Och oroväckande...

Skickar feberkramar.. Som inte smittar

Pipan sa...

Ja jag vill mena det. Fan när vi var i fjällen förra året, solen sken och vi var på isen, en sekund senare så var det igenmulet och snöstorm. BAH!

Freja sa...

Mitt i allt det tragiska är det allt lite komiskt när journalisterna försöker få de norrländska fjällräddarna att svar på frågor. Det är mycker "Jooooo...." och "Njaaaa..." och tystnad i svaren...
Sv: Varför jag inte dricker alkohol har nog flera anledningar. Det ena är att jag växter upp i ett nyktert hem, som en följd av en alkoholiserad farfar som gjorde att pappa inte tål att se alkohol ens. Det andra är att när jag flyttade hemifrån vid 16-års ålder och hade alla möjligheter att prova alkohol utan att mina föräldrar hade en aning så blev jag obstinat mot mina kompisar... När de tyckte jag skulle dricka så blev jag envis och skulle inte dricka, och på den vägen är det. När jag vid 25 insåg att jag fortfarande inte druckit en droppe fanns det liksom ingen anledning att börja...

Malin sa...

Försvunnit plan? Det har jag helt missat, måste kolla sen. Otäckt låter det.
Visst är det förargligt när dom får gå ut som dom vill och ändå väljer boxen vilket som sagt resulterar i en massa skit just inne!
Kram