tisdag 27 mars 2012

Höga levervärden och annat surr

Ja Dillen höll hov på sjukan igår precis som man begrep att han skulle göra.

Höll på att välta mig av stolen. Slog med tassen vid blodprov så det stänkte över halva rummet.

Bra för den med social fobi och för den som har svårigheter att sitta i väntrum.

Veterinären tyckte knappt jag skulle ta några prover på honom för att han var så pigg men jag visste att något var fel.

Sen är han som terminator den där hunden. Har en vilja så han kan gå även då livet hänger på en kantflank.

När han hade lunginflammation när han var yngre (samtidigt med förlossningen av Pyret) så flög han ur bilen på sjukan. Lite ställd vetr när vi ringt o sagt att han inte ens orkade gå.

Men proverna visade knappt en normal blodkropp.

Så han har ett psyke utan dess nåde.

Apropå den tiden vid förlossningen tappade hästeländet den vita tänderna och vägrade dricka vatten, så hon fick förstoppning som jag precis kunde hålla i schack.

Bra förbredelser mitt i en förlossning.

När jag just kommit hem så rymde hästarna ur hagen, och jag fick hiva mig ut med Pyret, och få in eländesdjuren igen.

Bra beginning.

Men angående Dillen så har han taskiga levervärden och det är ju icke bra.

Nu får han penicillin ifall han har nån infektion också ska han på återbesök om tio dagar.

Han får dessutom svindyr mat som ska vara bra för levern.....Hills l/d foder för typ 900 spänn.

ja vi vet ju inte vad de där leverproverna står för men kanske helt enkelt för att han börjar bli gammal.

Men pigg är han den jäkeln och jag fick precis dra ur en skumbanan ur halsen på honom som han snott olovandes.

Galningen.

6 kommentarer:

Freja sa...

Vi har Hills till våra katter, den är inte billig....

Blondie sa...

Haha, sicken jycke!! Han verkar helfestlig för oss, kan tänka mig han driver er till galenskap ibl.
Ha en skön kväll !!

Milla sa...

Hihihi, kan inte göra annat än att skratta åt den där skumbanansmeningen :D
Däremot är det ju mindre roligt att han påvisar dåliga levervärden. Hoppas att det är övergående. Nu ler jag igen då jag tänker att han verkar ha en sjuhelsikes underbar personlighet :)
Jag förstår att han är 'likeable'

Ha en fin dag. Kram

Malin sa...

Dom där specialmaten som veterinärerna vill att man ska ge hundarna så fort det är något är INTE billiga! Hoppas han är helt okej vid nästa koll!
Kram

envingad sa...

Aj då..det lät ju inte bra! Specialfoder e svindyra men vad tusan har man för alternativ. Hoppas han blir bättre lillbubben
Kram

Ergo Sum sa...

Jäsingen vad många inlägg jag missat!!!

Dillen ja.. *ler* Undrar just hur han mår nu? Kanske står det om det i senare inlägg? Skall läsa vidare..

Kram