torsdag 29 mars 2012

Koma

Jag har varit i koma idag. Hela dan. Helt slut, borta, väck, för trött.

Det har gått i ett de senaste två veckorna med både roligt och trist. Hursomhelst så behövde jag sova.

Jag behöver sova mer för all del.

Pyret har dessvärre blivit jättekompis med grannens barn som är fyra år gammal.

Det är skillnad dock att ha hand om två åttaåringar som mkt sköter sig själv än när en fyraåring är inblandad.

Jag kommer heller inte ihåg vad en fyraåring är kapabel till och inte. Man följer sitt egna barn i dess ålder och sen så väck....

Hursomhelst är jag ingen vidare barnvakt i det här skicket. Den saken är säker.

Ja det mesta är bara för mkt.



6 kommentarer:

Milla sa...

Mmm, känner igen de där dagarna som man helst skulle vilja stänga av och att då behöva underhålla en aktiv 4-åring, tjae, det blir aningen mycket. Här får jag ibland tacka nej t o m till min syster med familj endast pga barnens ålder :(
Hoppas att komat ger med sig. Kram

Freja sa...

Ohh, jag brukar säga ifrån till ungarna när jag inte mår bra. De får gärna vara med kompisar om de är hemma hos kompisarna, men hos oss kommer inga in... Men det är inte alltid så lätt, när de har kommit på vad de ska leka med och det är hos oss. Inte alls kul att få extra barn på halsen när orken inte finns.

Blondie sa...

Då var vi 2 igår då... Jag var helt utslagen jag oxå, bara sov hela eftermiddagen o delar av kvällen. En förlamande trötthet som inte ville släppa. Plus för mig att jag "slapp" en 4 åring.. Vet exakt hur det är men det är tyvärr bara att vila tills det ger sig, kram.

Babs sa...

Usch det låter jobbigt, en fyraåring måste ju passas på ett helt annat sätt än åttaåringar.
Hoppas du har sovit gott i natt.
Kram

envingad sa...

Jag måste säga att jag på sätt och vis är glad att barnaåren är över..nu ser jag fram emot att få låna i stället..ja när barnbarn kommer alltså :)
Kram

Ergo Sum sa...

Inte alls roligt med extra barn när man mår skit! Alls!

Hoppas att Pyret ditt kan låta bli att dra hem kompisar..

Kramar