söndag 10 juni 2012

Alltså det här med filmer.

I förmiddags när vi slog på tv:n var det Miss Doubtfire på kanal plus.

Man blir så himla glad av den där kvinnan, som är en man, så man skulle vilja ha henne hemma.

Då är det lyckad tv när man lyckas förmedla en sån känsla.

Annat är det nu som Challe slagit på.

Nåt jäkla tåg som rusar. Katastroffilm. Varför är det alltid såna filmer han väljer.

Allt är ju så förutsägbart.

Det är nån kille som råkar hamna på en plats, där han ska rädda en hel stad, ett helt land eller hela universum.

Killen har förstås varit en klantig farsa och man och har därför ingen kontakt med sitt barn.

Så sitter mamman och tittar på hjältemodet på tv, och helt plötsligt bryr hon sig som om hon älskat den här mannen i hundra år.

Jag mäktar inte med den typen av program.

I övrigt då?

Jo halsen gapar taggtråd, Pyret är sjuk, och Challe sjukast förstås.

Nä jag blir deppig nu, när jag varit piggare ett tag, då ska det jävlas med sjukor och annat. Pyret har varit sjuk i två veckor nu. Må det snart räcka.

Ja och mitt upp i alltihop så ska man vandra runt med en liten häst i hagen då.

Hur nu fan det ska gå till.

6 kommentarer:

Agnes sa...

Sjukor är jobbiga.
Hoppas du härdar ut!
Kram

Unknown sa...

Tacktråd i halsen här också. Skit.

Milla sa...

Men fy med taggtrådiga halsar hemma hos er :(

En Ms Doubtfire skulle gärna få bo här med och svoscha runt och fixa och dona då ens egen energi inte räcker till :)

Filmval, ja. Tur att maken och jag har någorlunda lika smak eller så är det kanske bara så att han låter mig välja för att själv kunna sova sig igenom halva filmen, skratt. Det har t o m hänt på bio ett flertal ggr.

Hoppas att ni kryar på er! Kram

Lisbeth sa...

Du skulle ha fortsatt att titta på din film gång på gång. Man ska unna sig feel good filmer att försjunkna i
Nu får ni ta och krya på er. Kan det vara dags för halsprov om det inte släpper snart?
Må så gott det går
Kram

Freja sa...

Jag vill oxå bara se filmer som jag lir glad av, som ger en varm känsla i magen! Finns ingen anledning att titta på nått annat!

Ergo Sum sa...

Millan, håller HELT med dig angående filmer. Tycker att många filmer är hur fåniga som helst - typ så som du beskriver det! Klockrent!!

För övrigt: synd att Pyret är sjuk. Att du är sjuk. Och att Challe är det. Inget kul alls!

Kramar