lördag 16 juni 2012

Utlösta kapslar

Den här förkylningen har tärt sönder ett och annat på oss alla tre här hemma.

Mina kapslar i höger hjärnhalva har lösts ut. De där man ska ha som reservammunition.

Nu är de rökta.

Pyret är hes efter två veckors förkylning. Challe hostar som en dåre, vilket gör att jag inte heller kan sova.

Igår tyckte jag att det var bättre igen, men nu har halsontet återvänt.

Kärt besök.

Smidig inledning på sommaren också.

Nä hade man normala krafter, så hade man nog legat mer lågt med gnället, men en sån här start på sommarlovet blir till en smärre misär för mig.

Jag ska liksom orka fungera ett tag till nu här hemma.

Framförallt kan det vara läge att kunna stå upp.

Nu får jag lägga mig när jag kommer ut i köket, som någon slags mellanvilostation, innan vidare färd till badrummet.

Häromkvällen så la sig Pyret ned bredvid mig och hämtade en kudde. Så låg vi där och filoserade en stund innan vi traskade vidare.

Och snorade.

Jo.

Sen uppmuntrade ju inte fotbollsmatchen igår precis. Jo spelet- men de jäkla fjösengelsmännen vann.

Det har jag inte kommit över än.


6 kommentarer:

Babs sa...

Hoppas ni alla har snorat klart snart men du sommarlovet är ju en stund till, så det blir nog bra.
Matchen - skit i helvete!
Kram

kicki11 sa...

Jag har också den där jobbiga influensan just nu. Sjuk i 2 veckor och det känns inget bättre, tyvärr.

Visst är det jobbigt. MEN vi ska väl vara friska, Millan till midsommar ??? Vi bestämmer oss för det. Kram

Pipan sa...

BAJS!

Ergo Sum sa...

Håller med P - BAJS!!!!!! Inget mer än så.

Kramar

Lisbeth sa...

Men kära du är det inte dags att kolla med en doktor så ni inte har streptokocker. När min yngsta var 10 år råkade vi ut för en bacill som vi skickade runt och inte blev fri. Vi fick alla äta antibiotika och då äntligen släppte det
Krya på er
Kram

Freja sa...

Låter ändå rätt skönt att ligga ner tillsammans och filosofera lite... Men annars önskar jag att du snart kryar på dig!