måndag 18 juni 2012

Trubbel

Jag tänker mest på en vän nu som har trubbel med sitt föl.

Det väcker tankar hur det var när vi fick Fjant, med turer till djursjukan nattvak och annat krångel och ångest.

Det är också så svårt det där, när det händer något i början när livet är så skört. När man bara vill att stoet och fölet ska få sin tid ihop och det ganska lugnt och ostört.

Man vill inte hålla på med dropp, sprutor, stretching eller vad det nu är.

Vår fick ju förstoppning av den allvarligare arten.

Jag sov på ett djursjukhus bredvid hästen i ett kallstall. Det snöade den natten, 2 maj förra året.

Hade vi kommit till rätt djursjukhus så hade jag kunnat sova. Men det var nog lika bra att vara med.

Jag hoppas det går bra för min vän.

Övrigt status då så vaknade jag med migrän. Låg och sov till klockan ett och har därefter utfodrat de fyrbenta.

Väntar på Challe och Pyret som är på golfbanan. Pyret går på golfskola i två veckor=busar oh käkar glass med bra kompis.

Mer än så är det inte med golfintresset.

7 kommentarer:

Sus sa...

När våra fyrbenta vänner inte mår bra så mår även vi tvåbenta pyton!
Jag har "bara" tre katter hemma just nu...men de har hängt med ett tag och dottern tog ett halvt zoo med sig i flyttne.
Det är lite tomt!

Hoppas det går bra påde för vännen och din elaka huvudvärk!!!

Kraaaaaam

S sa...

Tungt när djuren mår dåligt. Jag hoppas på det bästa för din vän, och att du mår bättre snart.

Kram!

Lisbeth sa...

När man äger ett djur så är det ju som en familjemedlem. Vad gör man inte då när någon inte är så kry. Kanhända kommer intresset. Det går ju bra med glass också precis som med selleri
Ha en fin morgondag
Kram

Babs sa...

Jag förstår dig helt, den här dryga veckan har för mig varit skitjobbig. Man vill ju sina djur det bästa.
Kram

Pipan sa...

Kram pårej och tack för din medkänsla. Nu får man bara kämpa på. Uff.

envingad sa...

Det är hemskt när ens fyrfotavänner blir sjuka. Hoppas det ordnat sig för din vän
Kram ♥

Ergo Sum sa...

Förstår vart dina tankar vandrar... Och kan förstå att det är tungt.

Och du - är ni fortfarande halsondiga? För det är apa..

Kram på dig!