fredag 29 juni 2012

Folk som gnager

Det finns såna som alltid vräker ur sig en massa skit på andras bekostnad när det går emot.

Det är jag less på. Galet less. Men ska man ryta ifrån eller sonika stänga ner öronen för eventuellt lyssnande.

Tänk om jag, bara för att jag är sjukskriven, skulle fara fram och skälla på folk i största allmänhet hela tiden. Hur orkar man ens det när man inte mår bra.

Hur ids folk ens klaga på ens liv, ens hundar, val man gör.

Hur ids man när man går på soppatorsk.

Men det är tydligen då somliga kvicknar till och ska skälla ut hela världen, för att den inte blev såsom man hade tänkt. Eller velat. Precis som om den någonsin blir det för någon.

Nä jag blir less och sårad. Men man får väl försöka inse att man inte ska ta åt sig det minsta när folk löper amok som i grund och botten är missnöjda med sina liv.

Men man vill ju inte att folk gnager på en i ren förbittring.

Ja jag är inte bittrare än att jag ska läsa bok idag.

Har börjat så bokrecension kommer....

Ja.


5 kommentarer:

Ergo Sum sa...

Vissa mäniskor borde lära sig hushålla med det de delar med sig av till andra... Usch! Och du Millan - vi borde lära oss att spara på vår energi genom att inte lyssna på dem..

Kram

Milla sa...

Tänk så lite en sådan person måste ha att göra som har så gott om tid till att kritisera andra. Nä fy!
Stoppa du lite bomull i öronen och låt den där personen trötta ut sig i sin bitterhet. Du lägger ju iallafall din egen tid till att leva och må bra under tiden.

Ett mycket bättre sätt att hushålla med sin energi, tycker jag :)
Kram, kram.

Freja sa...

Ja fy för de som envisas att ta ut sina egna frustrationer på andra... Ser fram emot recensionen!

Blondie sa...

Folk borde leva sitt eget liv ist för att lägga sig i andras...
Kram.

Lisbeth sa...

Egentligen tycker jag synd om dessa människor men ska erkänna att jag blir ledsen ibland. Jag försöker intala mig att jag inte ska lyssna men det blir som om de som gör så här inte kan slappa taget och sluta förrän de "vunnit". Det känns ofta som det är en slags tävling.
Jag försöker låta bli och för varje gång jag låter blir tappar jag en kontakt. Tänkte skriva vän men det är det ju inte. Ibland undrar jag vad det är för fel på mig som inte bara kan stänga av
Ha en fin helg med boken
Kram