fredag 22 juni 2012

Orutinerat

Jag åt så mycket smågodis igår.....fast jag lovat mig själv att inte ta en enda bit...så magen är paj idag.

Tänk att man aldrig lär sig?

"Jag ska bara ta nån enda bit" Jo säkert. Det gick ju sådär. Moral noll. Zero. Nada.

Sen drömde jag att jag var speciell med nån förmåga som andra vill åt, och som några personer skyddade mig mot.

Jag sövdes ner och åkte en sjuhelsikes bana rätt utför så det hisnade i hela mig. Till den så milda grad att jag tuppade av.

Så låg jag i nån sorts respirator tills de väckte mig. De vakade över mig men jag kände mig död. Isolerad.

Till sist beslutade jag mig för att möta verkligheten. Träffa andra människor som inte tänkt skydda mig. Ta reda på varför jag var som jag var och vad som behövde skyddas.

Någon gång måste man möta sig själv.

.....................................................bzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Ja jag får huka mig idag då. Man vet inte vad som kommer dyka upp på näthinnan, men det är bara att gå på och leva sig in i att det är midsommar.

Jordgubbarna åt jag upp igår. Orutinerat.

4 kommentarer:

Coquina sa...

Jag vet, man äter alltid för mycket smågodis när man har det hemma! Kika gärna in på min matblogg och tävla i min tävling där du kan vinna kokböcker =) Glad Midsommar!

Freja sa...

Önskar dig en trevlig midsommar! Och att du slipper drömmar så otäckt i natt! Jag har slutat helt med godis, att äta "lagom" eller "lite" funkar inte för mig. Allt eller inget, så just nu är det inget...

Blondie sa...

Hoppas gårdagen var bra o att du mår bättre !!
Ha en skön lördag!!

Babs sa...

Som tur är så tål min mage både mycket godis och mat, och det blev det igår men fasiken vad gott det är.
Kram